Skip to main content
fvewijk, al iets gehoord van de declaratie? Vorige week heb ik gebeld en hij zou deze week betaald gaan worden. Maar ik heb net gekeken en nog steeds in behandeling. Het betreft geen nota van Psorinovo maar van een zorgverlener die geen contract met Menzis heeft. Ze maken reclame dat een rekening binnen ongeveer twee weken betaald gaat worden. Mmmm, dus niet.

Ik gebruik met succes Psorinovo.
Ik heb een rekening ingediend voor mijn man (geen Psorinovo) en ik vermoed dat ze daar ook moeilijk over gaan doen. Want ook nog steeds in behandeling en ze zijn eigenlijk altijd erg vlot. Ik heb die rekening 21 maart ingediend!!!! Ik was abuis. Op de rekening staat 15 maart. Maar ik kreeg hem de 21 kennelijk. Ik ben wel even aan het chatten of hij deze week wel vergoed wordt.

Ik gebruik met succes Psorinovo.
Martien schreef:

Hoi Pim,

Dank voor je melding. Gisteren ben ik gebeld door klachtenfunctionaris IZZ. Zoals eerder gezegd krijg ik alles vergoed. Vele excuses vanwege het ongemak. Zij hebben inmiddels ook een contract met Infinity Pharma. Om die reden heb ik de vraag gesteld om ook mijn restitutiepolis terug te draaien naar Natura. Deze mevrouw vond dit alleszins redelik klinken en gaat dat nu proberen in orde te maken. Ik heb zelfs haar 06 nummer gekregen. :) aangezien ik via de mail niet in staat was om op haar bericht te reageren.

Groet, Martien

 Tjonge! Na ruim 3 maanden verschil van mening is naast 100% vergoeding nu ook mijn polis met terugwerkende kracht teruggedraaid naar Natura. Tevens opnieuw excuses voor de slechte dienstverlening. Alles is zoals het hoort te zijn! Dat is wel een flesje wijn waard! :) 

Jammer dat Menzis zo kortzichtig is.

Ik heb de declaratie 21-03-2019  ingediend maar staat nog steeds in behandeling.

Zodra deze afgehandeld is laat ik het weten wat de uitkomst daarvan is.
Ik had weer een brief naar Menzis gestuurd over de vergoeding en dat andere zorgverzekeraars kennelijk wel aan hun portemonnee denken en aan het welzijn van hun cliënten. Ik kreeg onderstaand antwoord:

Beste mevrouw X

Het is jammer om te horen dat u een overstap naar een andere zorgverzekeraar overweegt. Maar het is begrijpelijk dat u kijkt welke verzekeraar het best aansluit op uw behoefte. Ik hoop dat u in de toekomst het middel vergoed kan krijgen dat u nodig heeft.

Hartelijke groet,

LB


Ik ben benieuwd wat onze forumgenoot terugkrijgt als hij de rekening indient. Je zou nog kunnen zeggen dat het anders wel vergoed werd en dan doen ze het misschien voor deze keer nog wel.

Ik gebruik met succes Psorinovo.

Hoi Pim,

Dank voor je melding. Gisteren ben ik gebeld door klachtenfunctionaris IZZ. Zoals eerder gezegd krijg ik alles vergoed. Vele excuses vanwege het ongemak. Zij hebben inmiddels ook een contract met Infinity Pharma. Om die reden heb ik de vraag gesteld om ook mijn restitutiepolis terug te draaien naar Natura. Deze mevrouw vond dit alleszins redelik klinken en gaat dat nu proberen in orde te maken. Ik heb zelfs haar 06 nummer gekregen. :) aangezien ik via de mail niet in staat was om op haar bericht te reageren.

Groet, Martien

Hallo Martien,

Ja dat heb je goed begrepen. IZZ heeft mijn omzetting van Natura naar Restitutiepolis teruggedraaid omdat dat voor Psorinovo niet meer nodig is.
Dat was wel op de dag van mijn eerdere bericht over de volledige vergoeding.

Succes en groet van Pim
Pim schreef:

IZZ zorgverzekeraar (uitgevoerd door VGZ) gaat over op volledige vergoeding van Psorinovo (ongeacht soort polis)!

Gisteren werd ik gebeld door Marina Bons van IZZ Zorgverzekeraars (uitgevoerd door VGZ) om het antwoord op mijn klacht (zie lders in dit forum) over de vergoeding van Psorinovo door ter geven en toe te lichten. Het komt er op neer dat ze inzien dat het probleem wordt veroorzaakt door een geregistreerd medicijn waardoor distributie via Psorinovo via de reguliere apotheken niet meer mogelijk is. Als Psorinovo op voorschrift van de arts beter is voor de cliënt kan dat alleen verkregen worden door het als magistraal bereid product bij Infinity Pharma te bestellen. IZZ is van mening dat de cliënt hiervan niet de dupe mag worden en daarom wordt het volledig vergoed. Het maakt dan niet uit of cliënt een Restitutiepolis of een Naturapolis heeft. Het is voor cliënten gemakkelijker als er tussen IZZ en Infinity Pharma en IZZ een zorgverleningsovereenkomst is omdat dan niet apart gedeclareerd hoeft te worden. Als het mis mocht gaan met een declaratie moet met Marina Bons contact worden opgenomen via de klantenservice of een klachtenformulier op haar naam. Het was prima om dit standpunt met jullie te delen.

Omdat een zorgverleningsovereenkomst met Infinity Pharma nog niet opschoot had ik eind januari nog een Restitutiepolis afgesloten om de financiële schade te beperken. Deze wijziging wordt teruggedraaid omdat die niet meer nodig is. Inmiddels is ook mijn eerste declaratie voor Psorinovo volledig vergoed. Deze vergoeding is natuurlijk wel gelijk van mijn eigen risico afgetrokken en als is dat wil spreiden moet ik natuurlijk weer in actie komen.

Het duurt allemaal even, maar dit is een helder standpunt en goede service! Nu nog een zorgverleningsovereenkomst met Infinity Pharma en wordt allemaal weer makkelijker.

Pim van den Bosch

 Hey Pim,

Dank voor je melding. Ik heb vandaag, na het indienen van een klacht, via de mail ook de toezegging van IZZ dat zij volledig gaan vergoeden.
Tevens had ik ook mijn polis omgezet naar een restitutiepolis. Begrijp ik uit jouw woorden dat dit bij jou is teruggedraaid?
Ik hoor het graag!

HG, Martien

Ik help het je hopen, maar als je niets zwart op wit hebt staan en ook geen vrije apothekerskeuze hebt in je pakket, dan vrees ik dat je slechts 75% vergoed zult krijgen.

Ik gebruik Psorinovo

Sorry voor mijn verlate update.

 

Ik heb inmiddels een recept uitgeschreven gekregen van mijn huisarts met medische noodzaak om Psorinovo te blijven gebruiken.
Dit recept is gestuurd naar Infinity Pharma en zij hebben al contact met mij opgenomen.
Er zijn nu 100 pillen van 120 mg onderweg.

Deze ga ik, ondanks bovenstaande berichten, zelf declareren bij Menzis.
Telefonisch is mij toegezegd dat dit de werkwijze is.

Hopelijk houden ze zich aan de gemaakte afspraak.

Je hebt geen rechten om te antwoorden op dit topic.
Contactgegevens

Postbus 278
3860 AG NIJKERK
0858 700 600
(ma t/m vrij: 9:00 tot 17:00 uur)

E-mail adres

IBAN: NL34INGB0003999397

Voorlichting

Onze voorlichter Petra Vermeulen
beantwoordt kosteloos al uw vragen.
U kunt haar telefonisch bereiken:
0858 700 777
(ma, di, en do: 9.30 - 13.00 uur)

Contactformulier

Lid worden

Wij zijn een organisatie van en vóór psoriasispatiënten en ons doel is het voorzien van informatie, het behartigen van de belangen van onze leden en het stimuleren van lotgenotencontact.

Aanmelden als Lid

Volg ons in de media

Met ons team vrijwilligers zijn we bijna dagelijks actief op de sociale platforms Facebook, Twitter, Instagram en LinkedIn. In de nabije toekomst gaan we regelmatig filmpjes plaatsen op YouTube.

Facebook Twitter Instagram Linkedin Youtube