fbpx

Psorinovo gebruikers OPGELET!

Categorie: Reguliere behandelingen 2 jaren geleden
  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Hi Savan, 4 dagen gelden schreef je onder andere:

    Werd ik gisteren terug gebeld door Mevr MM van Back Office (Deze mevr. had ik al eerder aan de lijn gehad ..Zilveren kruis). Ze vond het erg vervelend dat het zo gelopen was. Bood hierbij excuus aan. Ze waren druk bezig om het allemaal op één lijn te krijgen .

    Op mijn vraag : kan ik dan niet beter overgaan op restitutie polis? Haar antwoord: zou ik niet gelijk doen, u moet het nu gewoon 100% vergoed krijgen.

    Ik had gevraagd waar ik mijn dossier kon lezen, heb wel het nummer, maar lees er nergens iets over. Ze vertelde dat ze mij aankomende week zal terug bellen met een duidelijk en zwart op wit antwoord.

    Ik ben eigenlijk erg benieuwd of je verder al wat gehoord hebt van mevrouw MM van Back Office Zilveren Kruis. Met andere woorden: heb je de bevestiging van 100% vergoeding binnen?

    Groetjes, Mieke


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Hallo Mieke,

    Ik heb gisteren een mail gestuurd en gevraagd naar de schriftelijke bevestiging van Zilveren Kruis dat Psorinovo vergoed zou blijven. Dit 27 december 2018 toegezegd door mevrouw Judith Y. van Zivelveren Kruis.

    Tevens heb ik gevraagd te bevestigen dat 100% vergoed gaat worden zoals medegedeeld in het telefoongesprek van 2018.

    Be erg benieuwd hoe men hierop gaat reageren.

    Het kan natuurlijk niet zo zijn dat men in 2018 100% beloofd en in januari maar 75% gaat vergoeden. Dit zou misleiding zijn!

    Zijn er op het forum andere leden die in december 2018 gebeld zijn met dezelfde belofte dat alles vergoed zou blijven worden???

    Groeten Peter 


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    ik kreeg zelfs te horen dat ik het niet vergoed kreeg, dus ik had er al geen hoge pet op van ZK, en ben dus overgestapt naar de ohra waarbij ik het zwart op wit heb dat ze vergoeden.


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Ik heb zojuist mevrouw Judith Y. van ZK gesproken. Zij kon nog steeds niet aangeven hoe de vergoeding nu gaat worden of 75% of 100%. Men is er volop mee bezig.

    Hier aangegeven dat 31 januari een deadline is en dat haar verhaal echt anders is dan in december. Hier ook aangegeven dat ik het misleidend vind van ZK dat men nu een andere draai aan het verhaal geeft.

    Ook nog even gevraagd naar de zogenaamde restitutie polis, oftewel Basis exclusief. Hier zou men 100% vergoeden van het markt conform tarief. Op de vraag wat dit markt conform tarief dan is kon zij geen antwoord geven. Tsja wat moet je hier dan mee??

    Mevrouw Judith heeft beloofd er gelijk mee aan de gang te gaan en hoopt op zeer korte termijn men duidelijkheid te komen.


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Hallo Mieke en andere forumleden 

    Ik heb tot nu aan toe nog geen belletje gehad van mevr MM

    Maar meestal belt ze vrijdag s"middags .

    Als zij mij niet belt voor vieren , dan bel ik gelijk naar ZK.

    Snap er geen hout meer van , als ik het verhaal van Peter H lees .

    In december heb ik dus ook een paar maal  te horen gekregen telefonisch dat het vergoed zou worden ( 100% )

    Mijn ervaring is wel , als je ZK belt , je steeds verschillende antwoorden krijgt .

    Vandaar dat ik 2 x een klacht heb ingediend , en daar reageerde mevr MM van Back Office snel op .

    Dus hoop ik dat ze haar afspraak nakomt , en mij gaat bellen .

    Ik  hou jullie op de hoogte !

    Groetjes Savan 


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Beste mede Psorinovo gebruikers,

    Zorg alsjeblieft dat je iets zwart op wit of op de mail hebt, dat kan je later veel ellende besparen.

    Ik heb tot nu toe de volgende reacties ontvangen:

    • van Ohra een bevestiging op de mail dat ze het vergoeden;
    • van ASR (na 3 lange chats op de Ditzo site) een minimaal mailbericht dat ze het vergoeden, ik heb dit bericht bevestigd en mijn interpretatie ervan op de mail gezet met daarin de vraag of het 100% vergoed wordt bij de basisverzekering van Ditzo. Dit is nu 4 dagen geleden en ik heb nog geen antwoord.
    • FBTO reageert niet.
    • CZ zegt dat ze het wel vergoeden in een mailbericht

  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Hallo Peter, Savan en verder iedereen, die dit leest.

    Wat een gedoe allemaal, ik baal er stevig van maar jullie natuurlijk nog meer. Uit jullie verhalen blijkt, dat Zilveren Kruis haar zaakjes nog steeds niet op orde heeft. Zeer slechte en betreurenswaardige kwestie!

    Ik heb een restitutiepolis bij Zilveren Kruis, dus krijg de Psorinovo 100% vergoed. Staat in de voorwaarden.


    Voor alle medepatiënten (ook bij Zilveren Kruis verzekerd) heb ik op 14 december 2018 over de hele gang van zaken een 'klacht' ingediend. In de mail o.a. verwezen naar deze topic en ook hetgeen op www.medicijnkosten.nl vermeld staat: volledig vergoed/besteld bij Infinity Pharma.

    De klacht is opgepakt door mevrouw C. v/d N. en ben tussendoor netjes door haar op de hoogte gehouden over de voortgang. Uiteindelijk belde ze mij op 27-12-2018 om 15.50 uur met het definitieve antwoord:

    Zilveren Kruis vergoedt de Dimethylfumaraat MSR MVA 'Psorinovo' volledig, ongeacht welke Basiszorgverzekering is afgesloten.
    Kanttekening: Het ingenomen standpunt kàn veranderen, wanneer er in de toekomst een gelijkwaardig èn goedkoper alternatief op de markt zou komen. Op dit moment zijn er echter geen aanwijzingen, dat dit laatste op korte termijn staat te gebeuren.
     

    Peter H. is ook op 27 december 2018 gebeld door Judith K. van Zilveren Kruis met hetzelfde antwoord, zie zijn reactie boven dit bericht.

    Jim (administrator) heeft/had contact met een vertegenwoordiger van het Zilveren Kruis en ook hij kreeg een bevestiging.


    De vaste forumleden zullen volledig op de hoogte zijn. De laatst aangemelde leden kunnen alles nalezen in deze topic en in de topic 'Bevestiging Zorgverzekering vergoeding Psorinovo'.  

    Blijf deze topic volgen, want ben benieuwd hoe dit nu allemaal weer gaat aflopen.

    Groetjes, Mieke


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Net weer met ZK gebeld , ik was nog niet gebeld door mevr MM ,

    Het begon met het gewone (onderhand ) verhaal , geen telefonisch  contact mogelijk wegens drukte .

    Toen ben ik maar een chat begonnen met Roxy .

    Ik heb in het kort uitgelegd waar het over ging en dat ik door mevr MM gebeld zou worden afgelopen week ,

    Wat niet gebeurd is , Roxy zou een spoedmail sturen naar haar , want ze was niet aanwezig .

    Na enkele minuten werd ik gebeld door mevr MM .(tot mijn verbazing ) 

    Mevrouw MM verzekerde mij dat ik de psorinovo 100 % vergoed kreeg , ze waren het nog aan het uitwerken .

    Ik heb haar wel gezegd dat ik het gesprek opnam .

    Dat vond zij geen probleem , want ik zou het hele jaar 2019 de psorinovo  100 % vergoed krijgen.

    Alleen het uitwerken van de vergoedingen koste tijd .

    Ook heb ik nog gevraagd of ik mijn polis nog kon veranderen in een resitutie polis , dat was niet meer mogelijk .

    Nogmaals verzekerde ze mij ervan , dat ik het 100 % vergoed krijg .


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Hallo Savan, Peter H. en de 'rest' (is niet negatief bedoeld hoor!),

    Naar aanleiding van jullie verhalen, heb ik vanmiddag geprobeerd om opnieuw contact te zoeken met C. v.d. N. of haar naaste collega, die ook op de hoogte is. Er staat echter in mijn dossier een aantekening, dat C. eventuele vragen hierover persoonlijk met mij wil afhandelen. Op vrijdag is zij er niet, dus ik word z.s.m. door haar teruggebeld.

    • Via de telefoon kwam ik er niet door, daarom gechat en meteen navraag gedaan (gedeelte uit chat):

    U zegt: Nog een vraag, maar nu over de datum tot wanneer je je BASIS zorgverzekering kunt wijzigen. Bijvoorbeeld van Zeker naar Exclusief.

    S..... zegt: Dat kon tot 1 januari. U kunt alleen nog tot 1 februari de aanvullende verzekeringen wijzigen.

    • Maar Savan, jij wist dit intussen ook al en ook heb je opnieuw bevestigd gekregen, dat de Psorinovo volledig wordt vergoed.

    Persoonlijk vind ik het ONVOORSTELBAAR en ONACCEPTABEL, dat Zilveren Kruis, een maand verder zijnde, haar zaakjes niet op orde heeft.

    Het hele administratieve proces kan ik me wel voorstellen, maar dat haar medewerk(st)ers aan 'de frontline' nog steeds NIET of nog NIET VOLLEDIG zijn geïnformeerd/geïnstrueerd, KAN ECHT NIET. Dit zijn juist degenen, die het o zo belangrijke eerste contact hebben en met de hedendaagse technieken mag dat toch geen probleem zijn? Spreek uit ervaring, want heb 20 jaar geleden 3 jaar op een 'klanten contact centrum' gewerkt en destijds bestonden er al 'draaiboeken met antwoorden op allerlei vragen'.

    Het hele gedoe bezorgt iedereen heel veel ergernis; kost ontzettend veel tijd en daarmee geld (uiteindelijk betalen de verzekerden daaraan mee).

    Ben erg benieuwd naar het telefoontje (terugbelactie) van C. v.d. N. van Zilveren Kruis.

    Groetjes, Mieke


  • Re: Psorinovo gebruikers OPGELET!

    door » 2 jaren geleden


    Ik ben het met je eens Mieke .

    Dat het onacceptabel is dat de degene die je aan de lijn krijgt bij ZK niet op de hoogte zijn !

    Terwijl het voor de gebruiksters/gebruiker zo belangrijk is .

    Het bezorgd je inderdaad een hoop ergernis .

    Ik zit echt ook met verbazing te lezen dat ze tegen jou zeggen , dat je tot 1-1-2019 wel kunt wijzigen naar Exclusief .

    Heb inderdaad de bevestiging dat ik het vergoed krijg .

    Maar je moet er wel bovenop zitten bij ZK , en dat is jammer .

    Groetjes Savan


Je hebt geen rechten om te antwoorden op dit topic.