fbpx

Psoriasis na gebruik Lithium

Categorie: Psoriasis en Artritis psoriatica 8 maanden geleden

Beste Forum leden.

Sinds ruim een jaar slik ik Lithium en sinds enige maanden heb ik een toename van de zeer lichte huidklachten die ik altijd al had. De huisarts heeft de diagnose Psoriasis gesteld. Psoriasis is een bekende bijwerking van Lithium gebruik. Heeft iemand ervaring met de combinatie Lithium en Psoriasis en met de te volgen behandeling? Minderen of stoppen met Lithium is geen stap om naar uit te kijken.

mvg

Marc / man / 50+ 

  • Re: Psoriasis na gebruik Lithium

    door » 8 maanden geleden


    Ha Marc, 

    Zo direct ken ik geen mensen in de vereniging die deze zelfde combinatie hebben, maar ik zal dit eens bij andere leden laten horen. 
    Belangrijkste vraag is: Heb je al met je dermatoloog hierover gesproken. Met name als de psoriasis wat erger wordt, dan is een verwijzing van de huisarts naar de dermatoloog een goede stap omdat deze de echte specialisten zijn op dit vlak. 

    Ook kan het handig zijn om even Petra,  onze voorlichtster, te bellen op 0858 700 777. Zij heeft zeer veel praktische ervaring en kan ook een mogelijke richting aangeven. Petra is bereikbaar op de maandag, dinsdag en donderdag tussen 09:30 en 13:00 uur.

    Groet, 
    Jim

  • Re: Psoriasis na gebruik Lithium

    door » 7 maanden geleden


    Mijn man is bekend met depressie. Hij heeft indertijd Lithium voorgeschreven gekregen en kreeg inderdaad psoriasis aan zijn handen. Omdat zijn - ondanks regelmatig bloedonderzoek - schildklier beschadigd is door Lithium en het medicijn ook niet hielp voor depressie is hij met Lithium gestopt. De psoriasis verdween maar hij moet nu tabletten slikken voor de schildklier.

Je hebt geen rechten om te antwoorden op dit topic.