Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

flushes

• staalbergw
  • staalbergw's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 weken geleden #633 door staalbergw
staalbergw heeft een nieuw onderwerp gemaakt: flushes
:oops:

Mijn eerste keer op het forum.

Als parkinson patient gebruik ik zelf inmiddels 720 mg psorinovo per dag en af en toe komt het toch terug op mijn hoofd. Maar mijn vrouw heeft het aan de handen en voeten en vooral de vingertoppen en ze heeft al last van zware flushes bij 1 x 30 mg per 2 dagen. Wie heeft hier ervaring mee en wat heb je er aan gedaan?.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 2 weken geleden - 7 jaren 2 weken geleden #634 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
Van harte welkom op dit forum. Dat is geen kleinigheid: Parkinson en Psoriasis!
Mijn moeder had ook Parkinson en mijn vader Psoriasis. Ik hoop voor u dat de medicijnen tegen Parkinson resultaat hebben.
Toen ik 6x120 mg slikte, nam ik die in een keer 's avonds bij het eten in. Bij 7x120mg ben ik het gaan verdelen over twee keer.
Als u thuis 's avonds warm eet, denk ik dat uw vrouw het beste het tabletje 's avonds in kan nemen op een wat vollere maag. De flush komt dan 's nachts en niemand ziet het dan en zelf verneem ik het dan ook niet altijd.
Als u nog last heeft bij 6 tabletten, heeft u ook nog last van Psoriasis bij 7 tabletten?
Laatst bewerkt: 7 jaren 2 weken geleden door To.
  • staalbergw
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #641 door staalbergw
staalbergw antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
Bedankt To. Fijn om antwoorden te krijgen. De medicijnen voor Parkinson werken behoorlijk goed. IK heb een langzaam proces. Maar geen enkele Parkinsonpatient is met een andere te vergelijken, ik denk hetzelfde voor psoriasis patienten. Ik lees niet zo veel over de flushes. Ze heeft wel een zwak immuunsysteem en is zeer gevoelig voor foute voedingstoffen.
We zijn er nu achter dat de flushes bij mijn vrouw ongeveer 3,5 uur na inname komen, en nu elke dag. Gisteren is ze met de elke dag dosering van 30mg begonnen na 5 weken om de dag, dus nu elke dag een flush van ongeveer 20 minuten tot een half uur. Ze staat dan werkelijk in brand. Ik hoop dat iemand nog een hele goede tip heeft dit te kunnen verminderen. Ze neemt het met veel water en heeft nu ook met yoghurt geprobeerd als toetje na een maaltijd.
Zelf heb ik het advies niet hoger te gaan dan 720mg. Ik moet zoveel mogelijk stress vermijden voo0r beide zaken.
Gr.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #642 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
Hoi allen,

voor wat de flushes betreft, ook ik heb ze. Gelukkig redelijk beperkt. Ik heb wel gemerkt dat hij er op zeker aankomt als ik de pillen op een te nuchtere maag in neem. Dus wanneer het minst? EErst even wat eteten en innemen met melk. Dat werkt voor mij het best.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 week geleden #647 door To
Klopt helemaal, John. Op zich zou ik beter met veel flushes kunnen leven dan met diarree. Sta jij soms ook in brand net als Staalbergw zijn vrouw? Ik een heel enkele keer.
  • staalbergw
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #650 door staalbergw
Hoi Mannen, bedankt, hier even een antwoord van de vrouw van Staalberg.

Weet je het doet er niet toe wat er het vervelends is. Alles wat niet hoeft en weg blijft is meegenomen. Ik blijf proberen de tablet tijdens het eten in te nemen op het moment dat ik yoghurt eet. Ik drink geen melk nl. Ik heb nu elke dag 30mg ingenomen en vandaag was de flush het minst. Een half jaar geleden was ik van mijn kruin tot aan mijn voeten rood en brandend. Blijkbaar is mijn immuunsysteem nu wat sterker.
Ik vind het bijzonder dat het tussen 3,5 uur en 4 uur duurt dat het komt na inname. Nu kan ik de tijd berekenen, als ik een avond uit ga neem ik het smorgens in. Ik ben door jullie reacties wel iets minder bezorgd hierover. Dank. Het is goed dat deze site er is.
  • staalbergw
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #651 door staalbergw
O.ja ik wil nog zeggen dat het resultaat aan mijn handen al zichtbaar wordt. Ik heb geen kloven meer, maar nog wel harde en gevoelloze vingertoppen. Ik blijf hopen op verbetering.
Groet,
A. Staalberg
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 week geleden - 7 jaren 1 week geleden #653 door To
:blush: , mannen?
Ik ben een en

Die harde vingertoppen heb ik ook gehad. Dat duurt nog een tijdje maar het velletje wordt weer helemaal zacht als vanouds. Gevoelloos waren ze geloof ik niet, dat kan ik me niet meer herinneren.
Laatst bewerkt: 7 jaren 1 week geleden door To.
  • staalbergw
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #655 door staalbergw
Sorry mevrouw To, ik snap de site nog niet helemaal. Is To je naam of een Nicknaam.

Bedankt voor je reactie.
Als mijn vingertoppen hard zijn kan ik mijn eigen haar niet voelen, of een speld oprapen, ik voel dan niets. Als ze weer zacht zijn wel. Maar na de harde laag kunnen de kloven komen dat is heel pijnlijk, want in de vingertoppen zitten veel zenuwuiteindjes. Als ik de handen heb geweekt in vet en handschoenen kan ik de laagjes eraf halen, gaat niet makkelijk en je kunt zo weer wondjes maken. En daarna zijn mijn vingertoppen heel gevoelig voor warmte.

Ik hoop nog eens net zo blij te worden als anderen die succes hebben met psorinovo, dan kan ik weer kunst maken. Ik voel me nu daarvan uitgesloten. Handschoenen is niet fijn. Ik benut deze leegte om te schrijven dat is een goede afleiding. We blijven genieten ondanks de beperkingen en dat lukt heel goed.

Maar ook deze reacties geeft veel duidelijkheid. Dank aan allen.
Meer
7 jaren 1 week geleden #657 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
@staalbergw

De flashes zijn herkenbaar. Ook bij mij.
Ik heb gemerkt dat ze erger optreden als de dosering verhoogd wordt, daarna worden ze weer minder. Alsof je eraan gaat wennen.
De tijd klopt wel ongeveer, 3,5 a 4 uur na inname
Op zich is dat natuurlijk niet bijzonder, immers het is expliciet de bedoeling dat de tabletten hun werkende stoffen in de darmen afgeven en niet in de maag.
Het is dus voordelig om de tabletten in de avond vlak na of tijdens het eten in te nemen. De flush komt dan in de nacht en met een beetje mazzel slaap je dan.
Een enkele keer komen ze overdag, maar nog geen enkele collega heeft bij mij ooit gezegd "Wat zie je rood als een kreeft", dus kennelijk valt het wel mee.

Even uit de school klappen, "To" is én een meisje én een nickname, :evil: :lol: :lol:
Zelf heb ik ook een nickname op het internet, maar niet op deze site. Hier ben ik mezelf.

Lijkt me vervelend die gevoelloze vingertoppen. We zijn benieuwd naar je vorderingen.

Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 week geleden #659 door To
Nou, een meisje :blush:, bedankt voor het compliment! Laten we het op vrouw houden.;)
Staalbergw daar hoef je natuurlijk geen excuus voor te maken hoor. Dat heb je met die namen, hoewel To wel vrouwelijk klinkt. Ik had eerder een tante To.

Zo heeft ieder weer andere ervaringen. Dat wat Jim zegt van 3 of 4 uur herken ik gedeeltelijk. Gistermiddag warm gegeten en 's avonds een kop soep en in de loop van de avond koffie. Tegen 1.00 bedacht ik me dat ik de medicijnen nog niet ingenomen had. Ik heb het alsnog gedaan en vanmorgen toen ik om half 8 aan het ontbijt zat, had ik me toch een flush. Alles was rood, behalve de binnenkant van mijn handen. Helemaal rood gevlekt. Dat was dus fors later dan 4 uur. Ditzelfde heb ik pas in de vakantie ook gehad. Ik schaamde me toen om om 8 uur te midden van ons reisgezelschap aan tafel te gaan.
Bij een vrouw zullen ze aan een opvlieger denken, maar bij een man denkt men daar niet aan. Bij een flush transpireer je alleen niet.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat een flush juist een goed teken is. Een teken dat het werkt.
Dat het optreedt als de dosering verhoogd wordt, gaat bij mij ook niet op. Ik ben juist teruggegaan.
Die flushes zullen wel net zo grillig zijn als psoriasis zonder Psorinovo ;)
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #684 door websterj
Ik heb af en toe een lichte flush, en een enkele keer een zware, en dan sta je dus echt in de fik, niet snel erna treed er dan ook diarree op, speekselklieren die aan de slag gaan. Ik weet dus al precies wat er gebeurt. Dus dan even rustig blijven, en dan gaat het vanzelf weer over. Komt maar een enkele keer voor, en voor een gave huid heb ik dat er wel voor over, To.
  • staalbergw
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #688 door staalbergw
Hier de vrouw van staalbergw. Ik zal mezelf heel gauw aanmelden. Inmiddels ben ik weer een paar weken verder. Ik heb nog elke dag flushes bij inname van 30mg. Afgelopen dinsdag ben ik toch maar met de eerste 2x 30mg (1x per week begonnen). Dat werd een heel mooi plaatje in de spiegel. Ik ga ook gewoon door, mijn handen worden nu al heel erg mooi. Misschien dat mijn hevige reacties ook wel een versnelling van herstel kunnen zijn. Ik ben erg gevoelig voor stoffen en reageer op deze behoorlijk sterk. De orthom. arts die ik heb heeft dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik ben blij en die twintig minuten per dag met een rood hoofd is acceptabel. Ik kan weer functioneren. Ik kan weer knoopjes dichtmaken en typen op eht toetsenbord. En zelfs weer flessen opedraaien. We proberen nu nog meer op het dieet wat hierbij hoort te letten. Wat een rijkdom ........ bedankt voor jullie reacties.
  • agaatl
  • agaatl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #694 door agaatl
agaatl antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
Ik heb me inmiddels aangemeld onder een eigen naam... agaathl.... dus niet meer als de vrouw van.... Ik wil nog even zeggen dat ik sinds ik deze week die twee stuks van 30mg nam, vanwege de opbouw, minder flushes heb, Heel wonderlijk maar heerlijk. Ik hoop dat het zo blijft. Zal wel te veel verwachting zijn. Maar ik gewoon door en ik vind het echt een wondermiddel.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #695 door websterj
Hoi agaath,

welkom en mooi om je positieve klanken te mogen lezen. Hou ons op de hoogte en schroom niet om vragen te stellen.

Groetjes

John
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #696 door To
Fijn, Agaath dat het zo goed gaat. Die flushes vind ik op zich niet zo erg. Daar kan ik goed mee leven. Erg mooi dat er resultaat is. Nu hopen we het nog voor Eva!
  • agaatl
  • agaatl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 9 maanden geleden #877 door agaatl
Hoi,
Na een aantal weken even van deze wereld weg te zijn geweest, kan ik jullie melden dat de flushes zo goed als helemaal wegblijven. Als ik er 1 a 2 per maand heb, is dat veel. We hebben veel zon gehad en wij nemen allebei Vit. D3 druppels al meer dan 3 jaar in.
Ik ben inmiddels aan het schuiven geweest met de pillen, als de flushes erg waren ben ik even een tablet van 30 per dag terug gegaan en als het weer beter ging er weer bij en nu heel langzaam ben ik op 3 x 2 van 30mg per dag en dat bevalt goed en jullie zouden mij handen eens moeten zien.
Ik heb mijn handen weer terug op 2 vingers na die nog een beetje naweeën. Ik ben ook wat stress betreft beter te pas. Ik zie daar ook een koppeling, omdat ik voor de psoriasis uitbraak kanker heb gehad. Gelukkig was ik er op tijd bij. Maar de shock en de stress heeft het allemaal versneld in 2010.
Tijdens de flushes kun je wel goed voelen/traceren waar de psoriasis zit. Want ook op en onder mijn voeten en mij scheenbenen zijn plekken. Wordt inmiddels ook allemaal beter. Dieeten is voor mij geen probleem dat moet ik al 12 jaar vanwege gluten allergie etc.
Dat ik niet meer zonder Psorinovo kan en wil is duidelijk geworden. Volgende week heb ik mijn eerste bloedcontrole bij mijn orthomoleculair arts, zij is ook regulier arts. Mijn Dermatoloog had hier geen probleem mee. Ik heb haar gewoon verteld dat ik met psorinovo ben begonnen en dat dit het resultaat was. Zij zag het resultaat van mijn handen en de foto's van de slechte periode ervoor. Ze zei ga lekker zo door. Ze was geschrokken van de foto's van mijn vingertoppen afgelopen zomer. Dus ik ben benieuwd of het bloed goed blijft. Ik wens iedereen succes.
Meer
6 jaren 9 maanden geleden #878 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: flushes
Nou Agaath, dat ziet er allemaal heel goed uit en dat met zo'n lage dosering. Je bent echt een schoolvoorbeeld van de werking van Psorinovo. Heel fraai.

Intussen zag ik ook dat iemand, ene Dennis, een Psorinovo pagina op Facebook heeft gemaakt. Misschien goed om die te supporten en bezoeken.
Want dat we allemaal niet meer buiten Psorinovo kunnen dat is wel duidelijk. Voor heel velen van ons is het een heel belangrijk middel geworden.
En weten jullie dat er ook nog een ander forum is, een Engels forum, psoriasisclub.org ? Ik heb daar een beetje rondgeneusd maar die mensen weten geen van allen van Psorinovo. Die zitten nog helemaal op de wat engere middelen.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 9 maanden geleden #888 door To
Wat begin je het jaar goed, Agaath! Super. Ik had me van de week toch een flush, zoals ik nog nooit een gehad had. Ik was rood, letterlijk van top tot teen en tot aan de uiteinden van mijn vingers toe. Ik had wel wat uit te leggen aan mijn collega's. Haha. Ik heb het er graag voor over en kan er niet mee zitten. Met psoriasis wel. Haha.

Jem, kunnen we ons Engels ophalen. Haha, niets voor mij. Ik hoop er eens een kijkje te nemen.
  • agaatl
  • agaatl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 9 maanden geleden #892 door agaatl
Hoi To,

Je hebt gelijk dit is een heel goed begin voor 2012, ik wens iedereen nog een heel goed 2012 toe. Van mij mag dat nl het hele jaar door.
Die flushes is ook geen probleem meer, de zorg is dat het niet terugkomt. Ik kan nu weer functioneren. Met twee kapotte handen lukt dat niet. Die toppen van de vingers gaan zo pijnlijk worden. Dus dan neem ik nu liever alle flushes er graag bij. Als je op het werk bent kan het wel vervelend worden. Maar net zoals je zegt, je had iets uit te leggen. Dan doe je dat maar, meestal maar een keer en met went er maar aan.

Gelukkig hoef ik dat niet meer op mijn werk. Ik werk thuis, misschien denkt die kanjer van mij wel dat ik voor hem bloos, hihi Laat maar dromen.

Fijne dag nog,