Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Gestart........

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #1394 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Ha John,

Goed om weer even wat van je te lezen en zéker om te lezen dat het je goed gaat. Jammer dat de Psorinovo gestopt is om bij jou iets te doen. Kon de Ayurvedische arts daar nog iets over zeggen?

Stress is en blijft een overduidelijke factor in relatie tot psoriasis, dat is wel weer duidelijk uit je verhaal.
Overigens zit ik zelf ook in een stressvolle periode, To weet daar van alles van, maar ik moet zeggen dat het bij mij nog wel meevalt onder de bescherming van Psorinovo.

In ieder geval voor het komende jaar wens ik je weer veel succes en een schone huid.

Groet,
Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 2 maanden geleden #1395 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Ook ik zit in een stressvolle periode, Jim weet daar alles van ;), maar ik moet ook zeggen dat het bij mij nog wel meevalt onder de bescherming van Psorinovo.
  • emmy
  • emmy's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 2 maanden geleden #1396 door emmy
emmy antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
geen stress, maar wel heel druk met pogen propedeuse te halen. Dus toch wat stress =] 9x120mg en 95% verbetering. Bloedwaarden waren vorige maand nog goed, al fluctueert het wel wat.
In ieder geval gaat alles zo goed dat ik in januari weer lekker ga zwemmen! t hele idee alleen al, heerlijk!
Het lijkt zo'n kleine mededeling maar het betekent heel veel, wat jullie wel zullen begrijpen =]
Meer
6 jaren 2 maanden geleden #1397 door Jim

emmy schreef : geen stress, maar wel heel druk met pogen propedeuse te halen. Dus toch wat stress =] 9x120mg en 95% verbetering. Bloedwaarden waren vorige maand nog goed, al fluctueert het wel wat.
In ieder geval gaat alles zo goed dat ik in januari weer lekker ga zwemmen! t hele idee alleen al, heerlijk!
Het lijkt zo'n kleine mededeling maar het betekent heel veel, wat jullie wel zullen begrijpen =]

Klinkt goed Emmy.
Ik hoop dat je in Januari niet in de zee gaat zwemmen, mijn ervaring van vorig jaar leert dat dat erg koud is.
Maar ik snap helemaal dat het een absolute overwinning gaat zijn. Veel plezier.

@To toch wel heel fijn om onder de bescherming van Psorinovo te kunnen functioneren. Ondanks de langskomende stress.

• websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 9 maanden geleden #1441 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Hoi allemaal. Nou, helemaal gesettled in het mooie nieuwvennep en ingetrokken bij mijn vriendin. dus werd het weer tijd om met de huid aan de slag te gaan. In eerste instantie met de dermatoloog afgesproken dat ik de zomer door zou gaan met gebruikmaking van de natuur en het zonnetje, maar uiteindelijk toch de afspraak maar vervroegd. Zit echt weer helemaal onder en alhoewel ik er nog altijd goed mee om kan gaan, had ik er gewoon geen zin in. dus ik kan u melden dat ik sinds 3 weken weer gebruiker ben. haha. psorinovo dus. Wel meteen begonnen met 1 60 mg per dag en nu 3 weken verder en sinds vandaag begonnen met 3 x 120 mg. Ik ben voorzichtig maar durf te zeggen dat er alweer iets gebeurd, maar de afgelopen 8 dagen Griekenland zullen daar ook toe bij gedragen hebben. We zullen zien hoe het een en ander zich ontwikkeld en ik hou jullie op de hoogte. Voor nu de groetjes.
John
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #1442 door To
Ha, die John, je bent zo te zien nog geen dag ouder geworden. ;) Dus je gaat toch Psorinovo weer proberen. Als ik nog weer eens op moest bouwen, zou ik het langzamer doen dan dat de artsen voorschreven. Het lijkt net of het lichaam wat later reageert op de medicijnen. Als ik de verhalen elders lees van mensen die heel langzaam opbouwden en dan uiteindelijk op een lagere dosis uitkwamen dan ik gebruikte. Maar misschien is het toeval. Ik heb wel ontdekt dat de uiteindelijke dosis waar ik op uit kwam nl. 9x120 mg eigenlijk ook mijn onderhoudsdosis zou moeten zijn. Ik zit nu op 8x120 mg en heb een klein plekje onder mijn voet. Verder brandschoon en dat voelt goed. Eigenlijk ben ik me er elke dag nog van bewust hoe fijn het is dat mijn handen weer toonbaar zijn.
Houd ons op de hoogte!
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #1443 door Jim
Ha die John,

Leuk je weer terug te zien op het forum. En ik ben het met To eens, je ziet er goed uit... ;-)

We horen uiteraard graag hoe het verder met je gaat.
Ben je wel onder begeleiding van een arts bezig?

Groet,
Jim

• websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 9 maanden geleden #1444 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Hoi allen, okee, ik zal voor de grap eens van foto veranderen. En ja, jim, gewoon onder begeleiding van mijn dermatoloog. Ik heb overigens ook een nieuwe huisarts, Ouwendijk geheten, en die heeft ook psoriasis en gebruikt ook psorinovo. Dus daar heb ik op zeker altijd een luisterd oor. altijd handig. Voor de rest zit ik nog in de opbouwfase, dus ik kan er nog weinig over zeggen behalve dat we rustig doorgaan.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #1445 door To
Dat is mooi dat er een huisarts-gebruiker van Psorinovo is!. Daar kunnen veel mensen mee gebaat zijn.
Leuke foto en ik zie jou heel wat liever dan Jim op zijn profielfoto. Brrrr. Griezel ik bij.
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #1446 door Jim

To schreef : Dat is mooi dat er een huisarts-gebruiker van Psorinovo is!. Daar kunnen veel mensen mee gebaat zijn.

Best handig inderdaad. Geldt ook voor mijn dermatoloog, heeft zelf ook psoriasis en kent daarom Psorinovo ook. :)

To schreef : Leuke foto en ik zie jou heel wat liever dan Jim op zijn profielfoto. Brrrr. Griezel ik bij.

Ik zal kijken of ik wat minder griezeligs kan verzinnen. Maar dit is toevallig wel de Stierenvechter op het plein voor de Arena in Nîmes, is ook wel een stukje symboliek.

• To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 9 maanden geleden #1447 door To
Ik verheug me op een ander plaatje. ;) Ik houd niet van stierenvechten. :( Brrrrr.

Jim, gebruikt je dermatoloog ook Psorinovo of kent hij het alleen maar? Daar zit wel verschil in.
  • grootrde
  • grootrde's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 1 maand geleden #1496 door grootrde
grootrde antwoordt op het onderwerp: Gestart........
Hallo allemaal,

Wil hier mijn ervaring met psorinovo met jullie delen.
Ben nu precies twee maanden bezig met de tabletten, begonnen met 1x 30 gram per dag en zo elke week opgebouwd tot 3 keer 2 tabletten per dag nu. De eerste weken met de 30 gram tabletten ging goed en had bijna nergens last van, in week vier begonnen met 1x120 gram per dag en toen begonnen de buikkrampen en diarree wat toch wel vrij heftig was. Heb het toen iets rustiger aangedaan met het opbouwen van het aantal tabletten per dag, op gevoel van het lichaam, de buikkrampen en diarree hebben ongeveer drie weken geduurd. Heb nu geen buikkrampen meer gehad de laatste weken maar wel wat diarree. De laatste week (sinds ik op 3x2tabletten per dag neem) krijg ik 's middags wel een misselijk gevoel in m'n buik of darmen, moer er dan toch wel een paracetamol bij nemen. En heb vanaf week vier ongeveer regelmatIg gehad dat ik het gruwelijk koud kreeg, lag echt te rillen in m'n bed.
De psoriasis is sindsdien toch wel met dertig procent toegenomen maar het lijkt er op dat ik nu toch een klein beetje resultaat begin te zien, de vlekken worden wat dunner en lichter van kleur, hopen dat het nu doorzet!
Heb al een jaar of dertig psoriasis en heb al van alles geprobeerd, altijd wel gesmeerd met zalf en lichttherapie gehad, dat ik nu niet meer hoef te smeren is al een hele verademing.
Hou jullie op de hoogte hoe het verloopt met de psorinovo.

Groet Ronald.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 1 maand geleden #1497 door To
To antwoordt op het onderwerp: Gestart........
Van harte welkom op dit forum en de nieuwelingen krijgen altijd een bloemetje van me. Bij deze:

Het is al mooi dat je al ietsjepietsje resultaat ziet bij twee maanden. Bij mij was het eigenlijk bij drie maanden. Je bent wel een doorzetter. Diarree en niet gelijk afhaken. Wel fijn dat het iets minder is. Neem je het wel in op een volle maag en eventueel met yoghurt. Je kunt de tabletten maar beter verstoppen tussen wat eten. Dat misselijke ken ik. Ik heb het eigenlijk elke dag ongeveer 4 tot 5 uur na het innemen. Het duurt bij mij zo'n 5 minuten en dan is het over. Een heel naar gevoel. Ik loop vaak even naar buiten om frisse lucht te scheppen. Maar, ik weet dat het weer overgaat, dus is het niet zo erg.
Dat rillen is vreemd. Met Psorinovo stijgt juist meestal je temperatuur ietsje. Maar ja, iedereen is weer anders.
Neem ook foto's van een paar plekken. Dan kun je ook goed zien voor jezelf of de psoriasis aan het afnemen is. Ik ben het voor 98% kwijt. Ik heb nog een paar mini plekjes op mijn voet. Maar die moet ik gewoon insmeren met vet. Ik heb een droge huid. Als ik gewoon een poosje Vaseline smeer, gaat het ook iets beter. En niemand die het ziet. Mijn handen zijn gelukkig schoon.
Best lang 30 jaar. Ben je achter Psorinovo gekomen via googelen?
Houdt ons op de hoogte.

Eecat, hoe gaat het met jou?
John, laat nog eens wat van je horen?
Agaath en Wim, ik denk nog aan jullie hoor!
  • grootrde
  • grootrde's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 1 maand geleden #1502 door grootrde
grootrde antwoordt op het onderwerp: Gestart........
Bedankt voor die bloemen.......
Neem de tabletten 's morgens en 's midddags na twee boterhammen en 's avonds na het warm eten, altijd met een glas water.
Blijft die misselijkheid ook nog na een enkele maanden?
Dacht zelf dat m'n darmen er wel een keer aan zouden wennen, ik ben er soms toch wel een half uur misselijk van.
Fijn voor jou To dat je er voor 98% vanaf bent. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat je clean was.
Heb nu wel wat vlekken op m'n handen en in het gezicht wat wel vervelend is, moet maandag weer naar de dermatoloog en wil de tabletten misschien combineren met lichttherapie, heeft hier iemand ervaring mee?
Ben trouwens achter psorinovo gekomen via Google.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 1 maand geleden - 5 jaren 1 maand geleden #1503 door To
Ik heb nog eens wat oude posts nagelezen en zag dat ik na 3 maanden terug moest komen bij de dermatoloog en ik nog geen resultaat had. Ik zat toen op 6x120 mg. Ze wilde toen stoppen. Ik heb gevraagd of ik mocht ophogen. Dat mocht tot 8x120 mg. Twee dagen later belde ze me op dat ze inlichtingen ingewonnen had en dat ik tot 10x120mg mocht gaan. Ik ben op gaan hogen tot 9x120mg en toen had ik resultaat! Dat zal na 4 maanden geweest zijn en in mei - na 5 mnd - was ik schoon. Nu zit ik na 3 jaar op 8x120 mg. Als ik minder inneem krijg ik weer meer psoriasis.
Als je lichttherapie erbij neemt, weet je niet waar de genezing van komt. Ik zou zeggen wacht daar nog bijv. twee maanden mee.
Hier geldt letterlijk: geduld is een schone zaak.
Ik ben nog steeds misselijk en ook flush heb ik meerdere malen per week. Yoghurt wordt ook wel aangeraden om de pillen mee in te nemen. Dat eet ik niet iedere dag
Laatst bewerkt: 5 jaren 1 maand geleden door To.
  • david
  • david's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 1 maand geleden #1504 door david
david antwoordt op het onderwerp: Gestart........
Welkom Ronald en hallo anderen, leuk om weer wat updates te horen :-)

Ronald: in de opbouwfase heb ik ook af en toe bijwerkingen gehad als misselijkheid, diarree, flushes, darmkrampen en jeuk (rillingen niet). Stug volhouden en als het echt niet gaat even pauzeren, maar niet zomaar opgeven en proberen zelf te ontdekken wat voor jouw wel/niet werkt; uiteraard onder goede medische begeleiding. Ik neem 2 doses per dag altijd na het eten en altijd met melk (tenzij niet beschikbaar), 1 dosis 's morgens na het ontbijt en 1 dosis 's avonds na het avondeten. Het is ook erg belangrijk om goed te lunchen; lunch ik niet dan heb ik wel eens een flush of soms ook diarree in de vroege middag (meestal 4 uur later), maar goed eten helpt dan het beste. Psorinovo en een lege maag/darmen is wat mij betreft een afrader...

Er zijn waarschijnlijk niet velen die op mijn dosis zitten of hebben gezeten, want ik ben zojuist begonnen aan een poging om mijn huidige dosis van 2 maal daags 7x120mg af te bouwen. Ik heb 2 keer tijdens de opbouw goede resultaten gehad, direct aan het begin in de eerste weken en na ongeveer een half jaar, maar het kwam 2 keer 'gewoon' weer terug. Ik ben nu tijdens deze fase op 2 kleine plekjes na (hele lichte plekjes) al een jaar 'schoon' zonder noemenswaardige klachten. Psorinovo helpt echt, maar sommige artsen laten je niet verder opbouwen dan 3 maal daags 2x120mg omdat Psorinovo ten onrechte wordt gelijkgesteld aan de max. dosis die geldt voor samengestelde preparaten. Velen hier op het forum zijn het bewijs dat een hoge(re) dosis wel werkt en prima door het lichaam te verdragen is.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat het snel aanslaat/werkt!
Meer
5 jaren 1 maand geleden - 5 jaren 1 maand geleden #1505 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Gestart........
In mijn geval duurde het resultaat ook lang, zeker een half jaar, en dat lag bij 8x120mg. Uiteindelijk wist ik terug te bouwen naar zo'n 6x en momenteel zweef ik een beetje tussen 5 en 6 pilletjes.
Momenteel, na toch wel flink wat jaren intussen heb ik maar marginaal last. Zelfs de ontlasting is best wel stabiel met af en toe een misser in de vorm van zeer zachte ontlasting. Meestal voel je dat al aankomen bij het opstaan. Een opgeblazen gevoel. Misselijkheid kan ik het niet echt noemen, maar een onaangenaam gevoel in de darmen kan het zeker wel zijn. Flushes zijn bij mij meestal snachts, maar slechts ongeveer een keer per week. Ze zijn vaak een aankondiging van dunne ontlasting.
Het is moeilijk om terug te halen welke etenswaren, want volgens mij zit er toch wel veel in wat je eet. Een paar dingen zijn me opgevallen. Scherpe kruiden, of scherp gekruid eten kun je beter vermijden. Ook vet eten is niet goed, tenminste niet bij mij. B.v. Een flinke friet met mayo leidt al makkelijk tot zeer onrustige darmen. En bij, ondanks de adviezen, is ook vis helaas de aanjager van een flinke diarree.
In ieder geval is volhouden wel van belang.
Op een ander forum las ik iemand die ook DMF gebruikte, maar geen Psorinovo, die had veel last van maagkrampen. Voor ons logisch, dat is juist de kracht van Psorinovo. Ik heb betreffende persoon opmerkzaam gemaakt hierop maar helaas geen resultaat en zij gaat stoppen met DMF.

In ieder geval veel succes. Je kunt altijd met vragen op het forum terecht. Soms duurt het even, maar er is altijd wel iemand die reageert.

Laatst bewerkt: 5 jaren 1 maand geleden door Jim.
  • emmy
  • emmy's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 1 maand geleden #1506 door emmy
emmy antwoordt op het onderwerp: Gestart........
ha, leven in de brouwerij =]

van pvnnet.nl

Voedingsadvies
Bij het volgen van de psorinovotherapie wordt het volgende dieet geadviseerd:

A. Te vermijden voedingsmiddelen
Specerijen: peper, nootmuskaat, kruidnagel, mosterd, kummel, anijs, kaneel, paprikapoeder en alles waarin deze specerijen zijn verwerkt;
Noten: alle soorten gebrande noten die in pinda-olie zijn gekookt, zoals cashewnoten, pistachenoten en pinda’s, plus de daaruit bereide producten;
Fruit: schillen van citrusfruit en dranken waarin die zijn verwerkt, zoals likeuren en machinaal bereid sap;
Wijn: alle soorten;
Dranken: brandewijn, cognac, champagne, sekt, samos, vermouth, malaga, port en oranjelikeur.

B. Toegestane voedingsmiddelen
Specerijen: knoflook, peterselie, uien, tuinkruiden, saffraan;
Oliën: olijfolie, maïsolie, soja-olie, lijnolie, zonnebloemolie en fruitazijn;
Noten: kokosnoten, hazelnoten, walnoten en amandelen;
Dranken: bier, whisky, gin, rum en jenever.

maar eh, ik eet en drink bijna alles =] Het kan wel zijn, zoals bij Jim, dat iets echt 'triggert', bij mij is dat citroenschil (jammer, zo lekker in curries etc)
En als ik uitgebreid uit eten ga, met veel wijn en lekkere likeurtjes, sla ik ns n dosis pillen over. Momenteel zit ik op 7x120, verdeeld in 2/2/3, ik merkte pas effect na n half jaar, met 8x120mg. Ga nog wat afbouwen.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 1 maand geleden #1507 door To
Ik heb al eerder ergens in dit forum aangegeven dat ik met het dieet begonnen zou zijn, als de Psorinovo niet goed zou helpen. Maar omdat het goed is, eet ik lekker alles wat los en vast zit. Niet slecht voor de psoriasis, maar wel uitkijken voor de .... lijn. :blink:
  • david
  • david's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 1 maand geleden #1509 door david
david antwoordt op het onderwerp: Gestart........
Heb ook een tijdje de voedingsadviezen gevolgd zoals gemeld door Emmy maar ben er in de opbouwfase mee gestopt omdat ik het te veel gedoe vond om ieder hapje te analyseren of het wel/niet goed was. Of het stoppen met het dieet invloed had of niet, na het stoppen met het dieet verdween de psoriasis, puur obv de psorinovo dus. Toch denk ik wel zeker dat goede voeding wel degelijk een positieve invloed kan hebben (niet alleen op de psoriasis ;-). Voor mij is goede stevige voeding (niet te vet) het beste om de psorinovo goed te verdragen (vet eten kan idd sneller last veroorzaken), maar ik drink bijv. ook regelmatig wijn, houd van en eet dus gekruid/pikant eten en ook gebrande noten sla ik niet over.

Ik ben het met Jim eens dat je het beste Psorinovo (de echte) kunt nemen, daar heb ik ook mee opgebouwd en sommigen wijten de klachten aan het gebruik van DMF van de magistrale bereider ipv Psorinovo. Ik ben echter door een wissel van arts overgestapt op DMF van de MB en dat werkte en werkt voor mij net zo goed (ben psoriasis vrij) en heb geen verandering gemerkt tijdens de overstap in gebruik noch bijwerkingen noch resultaat, en dat bij 2 maal daags 7x120mg (denk dat er weinigen zijn met een hogere dosis).