Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Gestart........

• To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #602 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Als je dit hebt zul je je mutsje wel afdoen! Haha.
  • Eecat
  • Eecat's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #603 door Eecat
Eecat antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........

To schreef : Als je dit hebt

zul je je mutsje wel afdoen! Haha.

Gelukkig heb ik geen mutsje................:P
Heb een flinke bos met haar(krullen) dus mij zul je niet snel met een muts zien.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #604 door To
Het sloeg op je avatar! :lol:
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden - 7 jaren 3 maanden geleden #605 door Eecat
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zoiets dus:
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 7 jaren 3 maanden geleden door Eecat. Reden: bijlage vergeten
  • Frans
  • Frans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #606 door Frans
Frans antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Elkaars ervaringen uitwisselen vooral in de beginfase is zeer belangrijk.
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #609 door Eecat
Op dit moment 2 1/2 week verder en slik nu 3 x daags 30 mg. Heb het idee dat de plekken ondanks dat ze nog wel rood zijn, iets minder korsterig zijn.
Heb de afgelopen 3 dagen last van diarree. Dat is wel vervelend........
Maar hou de moed er in :)
  • David
  • David's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #610 door David
David antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Ruim 1 week verder, op dit moment 2 maal daags 30 mg. Geen last van bijwerkingen gehad (geen diaree, geen maagpijn, geen flushes), ik voel me beter dan ooit, hopelijk blijft dat zo. Ik gebruik op aanraden arts Psorinovo icm dieet en voedingssupplementen (omega-3 en vit. C) en ben verbaasd over hoeveel dunner en rustiger de plekken zijn. Vanuit de kern van de plekken kun je het minder rood zien worden (werkt van binnen naar buiten blijkbaar). De plekken zijn uiteraard nog lang niet weg maar de 1e tekenen zijn in ieder geval hoopgevend.
Meer
7 jaren 2 maanden geleden #611 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Lastig Eva, die diarree. Maar helaas wel herkenbaar. Het komt en gaat een beetje in mijn ervaring. Op een of andere manier heeft het met het dieet te maken.
Wat ik zelf vermijd is erg vette dingen en vis, maar dat laatste kan persoonlijk zijn. Immers vis wordt aangeraden in het dieet.
Niet al te wilde dingen eten, kruiden een beetje vermijden en bruin brood levert voor mij de beste resultaten. Maar het blijft lastig.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #612 door Eecat
De afgelopen 7 dagen diarree gehad. De laatste 3 dagen waren de krampen zo erg dat ik op bed moest gaan liggen.:( Vandaag heb ik in overleg met de dermatoloog besloten om even een paar dagen te stoppen. Als mijn darmen tot rust zijn gekomen start ik weer met de dosering waarbij ik geen diarree had. Ik baal er natuurlijk ontzettend van, vooral omdat ik enige verbetering van de psoriasis bespeur. Ik ben heel erg benieuwd naar ervaringen van anderen die zulke erge krampen en diarree hebben gehad. Ik lees wel over diarree maar niet over stoppen of terug in dosering.
Meer
7 jaren 2 maanden geleden #613 door Jim
Jee, Eva, wat vervelend voor je die krampen. Zo je relaas te lezen zijn ze veel heftiger dan wat ik met enige onregelmaat heb.
Bij mij varieert het, het kan dagen goed gaan, maar dan ineens gaat het een paar dagen verkeerd. Dan is het wel prettig om in de buurt van een toilet te zijn.
Maar erge krampen, nee, beperkte krampen in mijn geval.
Kennelijk zijn jouw darmen in ieder geval veel gevoeliger voor Psorinovo dan normaal het geval is.
Misschien toch eens even aan dr. Kunst vragen of hij hier nog ideeën over heeft zo op afstand.

• To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 2 maanden geleden #614 door To
Heel vervelend Eva. Je stelt je vertrouwen op dat middel en dan dat. Misschien contact opnemen met dr. Kunst via persoonlijke berichten?
Ergens hier op het forum heeft iemand gereageerd die wel tegen dimithylfumaraat kon, maar niet tegen Psorinovo. Ik kan het niet meer vinden. Dr. Kunst heeft toen nog gereageerd maar met de zoekfunctie 'Kunst' zie ik het niet meer.
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #969 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Hallo Jim , nog even naar Eva haar berichten gelezen, bij mij is de diaree momenteel af en toe aanwezig, ook deze is vreemd van kleur ( licht-geel) namelijk, en een vette brei, nu gebruik ik namelijk 120mg dus is dat nog niet zo hoog, maar de psoriasis lijkt terug te willen slaan. Weet jij of dit onder de forum leden ook speeld?vr gr Anke :(
Meer
6 jaren 10 maanden geleden - 4 maanden 1 week geleden #970 door Jim
Het is bekend dat er af en toe diarree kan optreden, dat ondervinden meerderen van ons, maar op de manier zoals jij beschrijft heb ik het nog niet gezien op het forum.
Lijkt me het beste dat je even contact opneemt met je arts en het beschrijft. Een arts kan hier goed over oordelen, ik kan alleen maar vanuit logica bedenken dat de vertering van je voedsel niet helemaal goed gaat, om wat voor reden dan ook. Bij 120 mg zou je daar eigenlijk geen last van mogen hebben.
Hou je je ook aan het dieet wat bij Psorinovo hoort?

Overigens ben ik zelf even moeten stoppen met Psorinovo, heb een soort buikgriep en die combinatie samen met Psorinovo maakt het nog een slagje erger.
Dr. Kunst geeft dat in een post ergens ook al aan, diarree kan optreden als de darmflora uit evenwicht is, hij gaf nog de tip van een of ander bio-drankje om dat te helpen bestrijden.

Dus je zou ook nog een griepje kunnen hebben, het schijnt te heersen, maar dat zeggen ze wel vaker. :-)

Nog even gezocht op het forum, kijk maar even op deze plekken:
psoriasispatientennederland.nl/forum/2-w...limit=6&start=36#874

psoriasispatientennederland.nl/forum/sea...te=all&childforums=1

Laatst bewerkt: 4 maanden 1 week geleden door Marina. Reden: Links toegevoegd
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #971 door To
Jim, hoe pak jij dan de Psorinovo weer op? Gewoon met je oude dosis of ga je ergens middenin zitten en weer opbouwen? Hoelang is even stoppen? Een paar dagen?
Gelukkig heb ik geen last van bijwerkingen. Dus bij griep zou ik het gewoon kunnen blijven slikken, maar ja, als je al zonder griep last hebt van ....
Sterkte
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #972 door Jim
Ha To,

Nou ik dacht erover om inderdaad middenin weer ergens te beginnen en dan geleidelijk weer op te bouwen naar de normale dosis.
Ik ben nu al twee dagen gestopt, maar merk nog niets, waarschijnlijk/hopelijk zit er een aardige vertraging in .

Dank je

• troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #973 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
nou inderdaad dat zou natuurlijk ook nog eens kunnen, en ik heb een probiotica gehaald, nu las ik dat v.s.m, dit produkt op de markt heeft gelanceerd nl :
VSM Pearls probiotica en garandeerd 100% dat deze aankomen in je darmen.Bedankt voor je reaktie. vr gr Anke
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 2 weken geleden - 6 jaren 2 weken geleden #1368 door Eecat
Hallo allemaal. Zie net dat ik hier al 8 maanden niet ben geweest.

Ik ben niet meer gestart met de Psorinovo, eigenlijk omdat ik het niet meer durf. In mei ben ik met lichttherapie i.c.m. psoraleen begonnen en na 4 maanden was ik helemaal (nou ja, zo goed als) schoon. Nu na 2 maanden heb ik weer een paar plekjes maar die kan ik met smeren goed onder controle houden.
Ik zie het wel hoe het verder gaat....

Wens iedereen die gaat beginnen of al begonnen is heel veel succes...!!

Groet Eva
Laatst bewerkt: 6 jaren 2 weken geleden door Eecat. Reden: per ongeluk verstuurd
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 2 weken geleden #1370 door To
Fijn om even van je te horen en dat de lichttherapie wat opgeleverd heeft. Ook jou wensen we veel succes. Smeren is ook niet alles, maar het getob met te lage waarden van bepaalde stoffen in het bloed is ook niet alles. Zo zit er aan alles een voordeel en een nadeel.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 11 maanden geleden #1392 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Hoi allemaal, ook van mij even een update na een hele lange tijd van stilte. Op dit moment ben ik gestopt met psorinovo en heb ik er alweer 1 lichtkuur opzitten. Maar laat ik bij het begin beginnen. Op enig moment kwam de psoriasis weer terug. Ik zat toen op 6x 120 mg. In overleg wat omhoog gegaan, bloedwaardes bleven tenslotte allemaal goed. Maar afijn, na, door mijzelf opgehoogd te zijn naar 12x 120 mg bleven de plekken gewoon terug komen. Tijdens mijn opleiding voor heartmathcoach kwam ik in gesprek met een ayurvedische arts die tevens neaev therapeut is. Samen hebben we de psorinovo getest in relatie tot mij en daaruit bleek dat het gewoon niets meer deed. Ik merkte trouwens ook niets meer van bijwerkingen, geen flushes meer, helemaal niets. Dus in overleg met de dermatoloog gestopt en een lichtkuur gaan doen. Tijdens de lichtkuur was alles ook weer heel snel weg en na drie maanden besloten met drie maanden te verlengen om een onderhoudsdosis vast te kunnen stellen. De uitkomst daarvan kan ik jullie nog niet geven omdat ik die self ook niet weet want...Mijn huis is verkocht en maandag a.s. is de overdracht. Dat gaf/geeft natuurlik de nodige stress en hopla, de plekken kwamen weer lustig te voorschijn. en zo is de situatie op dit moment. Lichtkuur gestopt, liep ook op zijn eind, vrijwel helemaal verhuisd dus we zien wel wat de toekomst brengt. Misschien dat als ik straks weer start met psorinovo dat het wel weer iets zal doen. De tijd zal het leren.
Verhuizingsperikelen zijn bijna achter de rug, dan keert de rust ook weer terug en zien we wel wat mijn huidje en ik gaan doen. haha. tot zover, mensen. Ik wens jullie alvast prettige feestdagen en een goed uiteinde en begin van het nieuwe jaar.
John
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 11 maanden geleden #1393 door To
mmm. fijn wat van je te horen, maar het lijkt nu wel een forum te worden van mensen die af gaan haken. :woohoo:
Heb je die dosis 12x120 mg lang gebruikt? Soms duurt het resultaat erg lang.
Fijn, dat je huis verkocht is. Wel een geruststelling in deze tijd. Dat is ook een felicitatie waard. Het beste John. Hierbij een bloemetje voor je nieuwe huis.