Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Gestart........

• Eecat
  • Eecat's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #575 door Eecat
Eecat heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Gestart........
Het is zaterdag 3 september en de eerste 30 mg heb ik net ingenomen.
Zal proberen regelmatig een update te plaatsen van de resultaten en bevindingen. Ik ben zelf reuze benieuwd.:)
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #576 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
En wij met jou. Ik kan me herinneren dat ik het al gauw een keer warm kreeg. Ik geloof de eerste week al een keer. Ik was er blij mee, een teken dat het wat deed.
Spannend hoor. Je gaat dan naar elk vlekje zitten turen of het wat kleiner wordt. Je zou er tureluurs van worden. En dan ineens: ja, he, het wordt inderdaad minder!
Ik ben ook al weer benieuwd hoe het met de laatste vlekken van John gaat.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #577 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Nou To, dan zal ik je op de hoogte stellen. Vandaag lekker een dagje strand gepakt om de vlekjes wat weg te werken.Ik kan je/jullie wel vertellen dat alles vrijwel weg is, qua plekken dan. Hier en daar een kleintje, maar hey, do i care???

Nee hoor, alles gaat voorspoedig, je hebt op de filmpjes kunnen zien hoe het was en stel je dan maar voor dat dat wat je gezien hebt, er allemaal niet meer is. Super dus. Zit nu wel in de plateau fase, en moet dus nog over op de onderhoudsfase, over en maandje of anderhalf. En dan kijken wat er gebeurt. Alles qua bloedbeeld en andere zaken is nog altijd in orde, en mijn vitamine D is zelfs bovengemiddeld en ik slik er niks voor. Dus dat is mooi mee genomen.

Zal ook nog even reageren in de andere topics, qua welkom heten.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden - 7 jaren 1 maand geleden #583 door To
Geen wonder dat je vitamine D bovengemiddeld is met je bezoeken en vakanties aan het strand.
Lekker, nuttig en ook nog aangenaam.
Die kleine vlekjes verdwijnen vast ook nog wel. Doet Dovobet bij jou wat? Het leek bij mij net of er wat pigment wegtrok, maar niet echt de psoriasis.
Ik zit ook nog in de plateaufase en zie tegen de afbouwfase op. Ik ga dat geloof ik langzamer doen dat het opbouwen. Ik voel er voor om met 30 mg per week te gaan minderen. Als mijn dermatoloog over afbouwen begin, ga ik dat toch eens voorstellen.
Ik vind het toch zo fijn dat je ook resultaat hebt. Ik hoop dat veel mensen naar je film willen kijken en dan ook aan Psorinovo beginnen. Het is het proberen waard.
Laatst bewerkt: 7 jaren 1 maand geleden door To.
  • David
  • David's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #585 door David
David antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je 1e ervaringen. Het zal voor eenieder toch wel weer anders zijn (net als de pso zelf). Ik hoop zelf volgende week te starten (ben paar daagjes voor zaken in buitenland).
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #587 door To
Dit bericht is nog even voor Eva. Ik slik dus nu 9 Psorinovotabletten van 120 per dag, maar ik volg het dieet niet. Wel is het zo dat ik al nooit wijn gebruikte, dus drink ik dat sowieso al niet. Verder eet ik alles wat los en vast zit. Probeer wel aan de lijn te denken :) . Ik had me voorgenomen als de tabletten niet werken, kan ik altijd het dieet nog gaan volgen. Nu de tabletten helpen, heeft het dieet voor mij geen meerwaarde en kan ik lekker van allerlei kruiden genieten.
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #588 door Eecat
Eecat antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
@ David: dank je!

@ To: Ik dacht dat er een maximale hoeveelheid was.........
En wat het dieet betreft, mijn plan was ook al om het zo te doen, en inderdaad, de wijn die doe ik ook maar niet, vind ik echter geen ramp.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #589 door To
Ja, bij de niet-psorinovo artsen schrijven ze als hoogste hoeveelheid 6x120 mg voor. Toen ik op die hoeveelheid zat, moest ik terugkomen bij de arts en was er geen verbetering. Ze wilde me laten stoppen. Ik heb toen haast gesmeekt of ik door mocht gaan omdat ik op internet een veel hogere dosis tegenkwam dan 6x120 mg. Ze heeft inlichtingen ingewonnen en ik mocht gaan tot 10x120 mg. Bij 9x begon ik veranderingen te zien en ben ik op die dosis gebleven. Te meer omdat ook mijn bloedwaarden niet helemaal goed waren of zijn??
Ik heb er spijt van dat ik niet met 30 mg per week ben gaan verhogen. Als ik zie hoe weinig John slikt in verhouding met wat ik slik! John heeft volgens mij langzamer opgebouwd en hij had oneindig veel erger psoriasis dan ik had. Misschien was ik dan ook wel bij 6x uitgekomen.
Ik merk wel dat je goed moet eten als je de medicijnen inneemt. Gisteren hadden we 13.00 uur uitgebreid gegeten en had ik 's avonds eigenlijk geen trek. Ik heb in de loop van de avond wat fruit genomen. Toen mijn medicijnen en toen had ik vannacht toch ietwat maagpijn. Verder eigenlijk nooit maagpijn van de tabletten.
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #590 door Eecat
Je zegt dat je spijt hebt dat je niet met 30 mg hebt verhoogd. Hoe heb jij het gedaan dan?
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #591 door To
De arts schreef me het volgende voor:
1e week 1x30 mg
2e week 2x30 mg
3e week 3x30 mg
4e week 1x120 mg
5e week 2x120 mg
6e week 3x120 mg
7e week 4x120 mg
8e week 5x120 mg
9e week 6x120 mg

Toen moest ik terugkomen bij de arts en er was nog geen verbetering te zien. Ze wilde stoppen. Ik mocht toch doorgaan maar niet meer dan 8x120 mg. Ze belde me twee dagen later op dat ze inlichtingen ingewonnen had en dat ik tot uiterlijk 10x120 mg mocht gaan. Op internet zijn trouwens mensen die nog meer gebruiken.
10e week 7x120 mg
11e week 8x120 mg
12e week 9x120 mg. Daar zit ik nog steeds op.

Nu zou ik het liefst als volgt afbouwen;
1e week 8x120 mg en 3x30 mg
2e week 8x120 mg en 2x30 mg
3e week 8x120 mg en 1x30 mg
4e week 8x120 mg
5e week 7x120 mg en 3x30 mg enz. enz.
Meer
7 jaren 1 maand geleden #592 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Overigens To je zou geen maagpijn moeten hebben van de tabletten. Het is slow release, ze vallen pas in je darmen uit elkaar.
Mijn ervaring is dat als ik ze zonder eten inneem dat dan de kans op een flush in de loop van de dag of nacht heel groot is.

By the way, ik drink gewoon wijn.... ;-)
Ervaar geen verschil tussen wel en geen wijn.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #593 door Eecat
Ik heb een schema voor 6 weken gekregen en dat ziet er net zo uit als die van jou To.

10 oktober moet ik weer voor controle.
  • David
  • David's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #594 door David
David antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Mijn schema voor de komende 4 weken (start volgende week):
1e week 1x30 mg
2e week 2x30 mg
3e week 3x30 mg
4e week 4x30 mg
Dosering 4e week hetzelfde alleen verspreid over de dag. Schema daarna nnb.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #595 door websterj
Hoi To,

volgens mij ben ik maar 2 weken langer door gegaan met de 30 mg. In de 6e week 2x3 van 30mg. Misschien heeft dat wel gescheeld, ja. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam sneller reageert dan het jouwe. Zoals Dr. Kunst ergens heeft gezegd, ieder mens is uniek.
Ik heb de dovobet gel nog helemaal niet gebruikt. Die zit nog braaf in de tube. Voor wat betreft de afbouwfase, dat is toch een kwestie van uitproberen. De grens zoeken van terugkomen en wegblijven. Ikzelf ga voor de kritische grens. Kan betekenen dat het natuurlijk weer even terug komt, maar dat moet dan maar. Mijn streven is toch echt om zo min als mogelijk mijn lichaam te belasten, zelfs als de bloedwaarden goed blijven.

Het innemen met genoeg voedsel in je maag is echt wel een must, ben ik achter. Zoals Jim zegt, dat scheelt enorm in de flushes. Ik heb ook wel eens fikse maagpijn, maar als ik dan goed voel, bij mezelf, dan blijkt het niet mijn maag te zijn, maar mijn buik, kortom, je darmen dus. Daar waar de stof vrij komt. Dus ik zou nog maar eens goed voelen waar het precies zit. De grens buik en maag is maar een dunne grens, dus vergissen is mogelijk.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #596 door To
Voor David, jouw schema is inderdaad anders. Ik moest die vierde week gelijk 1x120 mg. Jij mag het spreiden. Ik weet nog dat ik doorgegaan ben met 1x7 tabletten tegelijk. Bij 8 ben ik het geloof ik gaan verdelen in 2x4. Nu doe ik 1x4 en 1x5.

Voor John, ha ik heb ook nog een tube Dovobet liggen. Smeren is nu niet meer nodig. Ik werd wakker en voelde een vage pijn. Maar ben weer in slaap gevallen. Meer wat krampen. Ik maak me er niet druk over.
Ik zie tegen die kritische grens op. Helemaal trouwens tegen het afbouwen. Je bent toch bang dat als het terugkomt, je het niet meer weg krijgt.
Ik begin nergens over als ik eind september voor controle terug moet.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #597 door websterj
Hey To,

ik snap je vrees wel hoor. En een ieder staat er op zijn eigen wijze in. Ikzelf ben er niet bang voor als het terugkomt. Je weet waar ik geweest ben, qua huid en ook daar had ik niets van. Maar liever niet, natuurlijk. Dus ik zoek die grens wel op en ga er van uit dat het gewoon weer weg gaat. en als dat niet zo is, dan deal ik er wel weer mee. Dat is nu eenmaal zoals ik in het leven sta.

Maar goed, zover is het nog niet. en tot dat moment geniet ik met volle teugen van mijn gave huid.
groet,
John
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #598 door Eecat

To schreef : En wij met jou. Ik kan me herinneren dat ik het al gauw een keer warm kreeg. Ik geloof de eerste week al een keer. Ik was er blij mee, een teken dat het wat deed.
Spannend hoor. Je gaat dan naar elk vlekje zitten turen of het wat kleiner wordt. Je zou er tureluurs van worden. En dan ineens: ja, he, het wordt inderdaad minder!
Ik ben ook al weer benieuwd hoe het met de laatste vlekken van John gaat.

Vanaf vanochtend weet ik ook wat een "flush"is :). 4 uur na het innemen van de 30 mg voelde ik ineens mijn gezicht warmer worden. Toen ik in de spiegel keek zag ik dat mijn hoofd, hals en nek behoorlijk rood waren, vooral rondom mijn neus en op mijn voorhoofd.
Dacht dat het erger aan zou voelen, maar het viel wel mee. Het rode verdween na zo'n 20 minuten.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 1 maand geleden #599 door To
Zoiets dus
Haha. Ja, dat was een echte. Een enkele keer is mijn bovenlichaam rood en ook mijn bovenarmen. Volgens mij heb ik dat maar drie keer gehad.
Een teken dat het werkt bij je. Nu kun je er ook over mee praten :woohoo:
Meer
7 jaren 1 maand geleden #600 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Gestart........
Inderdaad Eva, geweldig zeg, het is begonnen.
De flushes houden aan zolang je aan het opbouwen bent, daarna komen ze minder vaak. Je kunt ze voor een groot deel voorkomen door tijdens of vlak na het eten de pilletjes in te nemen.

Bij mij begint het meestal met een soort van prikken in mijn hoofdhuid. Soms stopt het, soms zet het door, en het varieert hoe ver het gaat. Het is alsof het omlaag zakt, begint altijd bij je hoofd, en zakt vandaar soms over je schouders naar beneden, totdat je kreeftrood bent. Na inderdaad ongeveeer 20 minuten is het weer voorbij.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • Eecat
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 maand geleden #601 door Eecat
Nou jippie :woohoo: