Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #434 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Het zou fijn zijn als mensen hier zouden vermelden of Psorinovo geholpen heeft. Er zijn nu verschillende mensen een paar maanden bezig.
Hoe gaat het bijv. met Charley en met John?
Mij heeft het in ieder geval goed geholpen. Handen en voeten zijn schoon. Ik kan zelfs nergens een spoortje psoriasis ontdekken. Ik ben een dankbaar iemand.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #435 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Hoi To, ik ben pas in week zes. Net begonnen dus met de 120mg cyclus. Er gebeurt wel wat, maar ik hou nog een slag om de arm. De wens is de vader van de gedachtem je kent het wel. Maar ik hou jullie zeker op de hoogte hier. Ik moest geduld hebben van je, en nou heb ik het en is het weer niet goed, jah!!! hahaha.
Jullie horen nog van mij, be sure of that. :-)

En fijn om te horen dat het zo werkzaam voor je is. Ben blij voor je, To.
Laatst bewerkt: 7 jaren 6 maanden geleden door websterj.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #436 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Was ook benieuwd naar Charley! He, die slag om mijn arm had ik na 6 weken nog niet! Pas na zo'n 12 weken. Ik leef de komende 6 weken met je mee. Ik zou het zo super voor je vinden. Maar jij hebt het veel erger dan ik en je weet na die 12 weken ging het met dezelfde dosis nog steeds vooruit!
Laatst bewerkt: 7 jaren 6 maanden geleden door To.
  • martensa
  • martensa's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #441 door martensa
martensa antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Ik ben een heel gelukkig mens want ik ben bijna schoon !!!!!!!! Ik zit nu op 480 mg psorinovo per dag. Ik kan 't wel van de daken schreeuwen, dat mensen met psoriasis dit moeten proberen.
  • Marijke
  • Marijke's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #447 door Marijke
Marijke antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Ja ook hier resultaat, al zeker 1.5 jaar schoon!
Meer
7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #463 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Mijn kant ook.
Nadat mijn arthritis psoriatica rond 2001/2002 geconstateerd is en dit er heel slecht uit zag, heb ik nu een heel leefbaar leven.
Het is niet weg, dus mijn grote hobby "hardlopen" kan ik niet meer uitoefenen, maar ik heb weer 12km actieradius voordat mijn voeten zeer gaan doen, en ik ben een kei in spinning geworden.
Afgelopen 5 dagen in Wenen rondgebanjerd, ok, zere voeten, maar het was zéker te doen !
Vandaar ook mijn inzet in het bestuur, deels voor anderen, deels natuurlijk eigen belang :evil: :-)

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
Laatst bewerkt: 7 jaren 5 maanden geleden door Jim.
  • Marijke
  • Marijke's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #478 door Marijke
Jim.even een vraag. In hoeverre is er bij jou arthritis psoriatica vastgesteld? Mijn klachten van 2 jaar geleden was in mijn bloed wel wat ontsteking te zien maar bij reumatoloog was er op de rontgen niets te zien. Dat was op zich geen vreemd verhaal begreep ik.

Momenteel is het zo dat mijn moeder ook klachten heeft gekregen, wel wat anders dan ik. Dokter dacht aan spierreuma, maar dit blijkt het toch niet te zijn.

Wat zijn jouw ervaringen betreft klachten/pijn?
Aangezien mijn moeder niet echt last heeft van psoriasis, alleen een vleug zeg maar, vraag ik met af of we het wel in deze richting moeten zoeken.

Alvast bedankt voor je antwoord.

Gr Marijke
Meer
7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #481 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Marijke,
Uiteindelijk is het een heel verhaal, te lang om hier op te schrijven, maar ik zal een poging doen om het kort te noteren met weglaten van een aantal tussenstappen.

Het begon ergens rond 2000, ik was al tientallen jaren een enthousiast hardloper, en kreeg opeens last van mijn voeten. Eerst denk je dan dat het wel overgaat als je een periode even wat rustiger aan doet, maar dat gebeurde dus niet. Dan ga je proberen een aantal dingen na te gaan, o.a. via de huisarts, enz dacht eerst nog aan de ziekte van Lyme, ik liep regelmatig in het Duin en heb weleens een tekenbeet opgelopen, waar ik altijd op tijd bij was.
Maar die voeten en dan met name de voorvoet en tenen bleven zeer doen.
Toen naar een orthopeed, die zag op de röntgen wel een verdikking, daar kon hij wel wat vanaf zagen zei hij, maar ik had daar geen goed gevoel bij, dus heb weer afscheid van hem genomen.

Aangezien ik wel het gevoel had dat het iets vreemds was, want ook mijn vingers begonnen zeer te doen, ben ik eerst nog het alternatieve circuit in gegaan. De aquatilistherapie van dr. Essaïdi leek eerst niets te doen tot de laatste keer vergezeld werd van een afschuwelijk kruidendrankje. Die nacht werd ik stampend van de energie wakker, om een uur of drie, ik ben eruit gegaan en midden in de nacht naar de duinen gefietst om mijn energie kwijt te raken. De week daarna, iedere dag nog het kruidendrankje slikkend, verdwenen alle symptomen als sneeuw voor de zon. Dat was het dus! Het drankje!
Helaas, in de weken daarna kwamen de verschijnselen in mijn voeten en vingers gewoon weer terug.

Op zeker moment begon mijn vinger flink te ontsteken en kwam ik in het LUMC terecht bij een Belgische reumatoloog. Die keek en vroeg naar diverse verschijnselen, röntgen, de lichte psoriasis op mijn hoofd onder mijn haar, nagels en zei toen:"U heeft artritis psoriatica"...
Dat was de diagnose en hij was er heel zeker over. Hij zei er nog wel bij dat het niet mogelijk was om dmv bloedonderzoek absoluut aan te tonen dat het om deze aandoening gaat.
Prognose: het kon meevallen of ik kon over een tijdje in een rolstoel terecht komen.
Daarna medicijnen, eerst onstekingsremmers en pijnstillers, daarna methotrexaat. Van dat laatste werd ik zo niet goed, dat ik voor een second opinion naar het AMC gegaan ben omdat ik ook gehoord had dat die bezig waren met TNF-blokkers en nieuwe medicijnen. Maar die kreeg ik niet, dat kwam pas als al het andere niet meer werkte. Intussen voelde ik aan mijn lijf de slopende werking van de methotrexaat.
Bij toeval hoorde ik van een vriendin over Psorinovo en dr van Loon. Daar een afspraak gemaakt, hij kon er wel wat aan doen zei hij en bij hem de therapie begonnen. Na enige tijd begon dat inderdaad te werken en de benadering van de internist kwam mij ook wel logisch over, de stofwisseling, daar zit het echte probleem. Dat klopte eigenlijk prima met het eerdere kruidendrankje, daar moet op dat moment exact het juiste middel in gezeten hebben. Ik heb die dr. Essaïdi wel gevraagd wat er allemaal in zat, maar hij wist dat niet zei hij, het was een oud recept uit het oosten, wat achteraf niet zo heel betrouwbaar overkwam.

In een andere post heb ik aangegeven dat het niet helemaal over is. Dat lijkt niet te lukken met arthritis psoriatica, maar het is goed leefbaar, geen hardlopen, wel spinnen en wandelen.
In ieder geval artritis psoriatica zit in de kleine gewrichten van voeten en vingers, via röntgen kunnen ze wel wat zien áls er op dat moment een ontsteking zit, maar onder de bescherming van Psorinovo verdwijnen deze. Soms komen ze lichtjes terug, dan heb ik een zere vinger of pols of teen, maar gelukkig trekt dat tot nu toe telkens na een dag of paar dagen weer weg.

Hiernaast vermoed ik dat psoriasis wel degelijk erfelijk is, mijn vader had het, ik heb het en mijn zoon en dochter hebben het ook in beperkte mate.

Jim

Laatst bewerkt: 7 jaren 5 maanden geleden door Jim. Reden: Aanvulling
  • Marijke
  • Marijke's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #486 door Marijke
Hallo Jim,

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie.
Ik zie bij jou en tevens ook bij To allemaal soortgelijke of gelijke klachten/ervaringen.
Ik zal het eens met mijn moeder bespreken, kijken wat voor haar overeenkomsten zijn.

Voordat ik in aanraking kwam met Psorinovo en voordat ik weet wat ik nu weet, had ik tal van vage klachten waarvan ik dacht dat het normaal was en nu over of verminderd zijn. Nu weet ik wel beter en zie in alles dat het met de stofwisseling te maken heeft.

Wat ik me dan nu ook afvraag hoe het bij psoriasispatienten met de stoelgang gaat en of men vaak last heeft met galstenen of iets dergelijks.

En ja...erfelijkheid is een feit, ik ben (helaas) van twee kanten af belast.

Tot slot wil ik nog zeggen dat ik het fijn vind om te horen dat het bij jou te managen is met Psorinovo en dat je een kwalitatief goed leven hebt. Dank nogmaals!

Groetjes Marijke
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #487 door websterj
Hoi allemaal,

even een update over mijn traject met psorinovo. Ik zit nu in week 8 en in deze week op de voor mij maximale dosis van 2x 3x 120 mg per dag. Afgelopen maandag voor controle bij de dermatoloog geweest en er is vooruitgang te bespeuren. Een fikse ook wel, durf ik te zeggen. Ook de dermatoloog is tevreden over het verloop. alle bloedwaardes zijn okay tot nog toe en ook nu heb ik weer laten bloedprikken ter controle. Tevens urine. Ik heb de dermatoloog gevraagd deze keer of ze ook vitamine D3 wilde prikken Toen ze vroeg aarom zei ik dat volgens dr kunst dit van invloed kan zijn op de opname van psorinovo. Ze zei, okee, weer wat geleerd en kruiste het zonder morren aan. ben benieuwd wat daar uit komt. haar antwoord van, weer wat geleerd deed me wel weer wat fronsen, uiteraard kon ik daaruit opmaken dat ze nog steeds niet gekeken heeft op de site in het professionals deel. Deze keer heb ik het zo gelaten, want ik kreeg wat ik wilde. Blijf het toch jammer vinden. Wel viel me op dat ze op het receptje wel psorinovo schrijft. Ik zeg, dat is winst.

de komende 6 weken ga ik door met deze dosis en dan weer voor controle en laat ik jullie weten hoe dat dan weer verloopt. Bij tussentijdse veranderingen ook, natuurlijk.

Volgende keer zal ik ook eens een topic openen over hartcoherentie. Bijzonder mooi instrument tegen stress en stress situaties.
Groet,
John
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #488 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Psoriasis Gutta
Hieronder nog een bericht van Maria Haanappel met een ervaring op Psorinovo vlak. Zij was akkoord dat wij dit op het forum zouden plaatsen.

Doorgestuurd bericht
Van: Maria Haanappel

Geacht bestuur,
In december 2009 kreeg ik een acute aanval, na besmetting door een streptococ, van Psoriasis guttata en alle vormen die er bestaan. Ik had al 30 jaar vulgaris in wisselende ernst. Voor de eerste opvang heb ik een kuur gedaan in Smrdaky Slowakije. Na drie weken was de helft er af, maar de psoriasis was nog ernstig. Ik ben bij thuiskomst meteen gestart met de Psorinovo.
Ik slik sinds april 2010 Psorinovo, (nu 120 gr.) en blijf dit gebruiken. Ik wist al dat ik er niet meer mee kan stoppen, maar ben blij dat ik een gave huid heb.

Vriendelijke groet, Maria Haanappel

• To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #489 door To
Ik reageer even in een ander topic want anders vervuil ik dit topic. ;)
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #503 door To
:huh:
Laatst bewerkt: 7 jaren 5 maanden geleden door To.
  • wijnantar
  • wijnantar's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #505 door wijnantar
wijnantar antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Drie jaar geleden kreeg ik op mijn 40e ineens over mijn hele lichaam Psoriasis (guttata). Daar moest ik helaas zelf achter komen, want de arts dacht dat het eczeem was. Een bevriende dermatoloog liet een huidbiopt nemen en mijn vermoedens bleken waar..Na paar maanden smeren met de grootste rotzooi, vond ik deze site, begon aan de pillen en was binnen 3 maanden bijna vrij op een plekje op mijn hoofd na. Ik zat al die tijd op 360. Een paar maanden geleden dacht ik af te kunnen bouwen: helaas: 2 plekjes op mijn onderarm en een grotere plek in mijn haar en 1 in mijn oor... Niet meer afbouwen, sterker nog; ik ga nu hoger om helemaal schoon te worden (hoop ik).
In ieder geval: ZEER SUCCESVOL en ik dacht in 3-4 maanden.
Groet, Anita
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #506 door To
Hopelijk de bevriende dermatoloog ook op de hoogte gesteld van Psorinovo? Want ik begrijp dat die geen Psorinovo voorgeschreven heeft. Ik denk dat de meeste mensen hier op de site Psorinovo via googelen gevonden hebben!!
  • wijnantar
  • wijnantar's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #526 door wijnantar
wijnantar antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Ja, ik heb het haar verteld. Zij vertelde mij dat zij altijd eerst laat smeren, daarna een lichtkuur laat doen en als dat allemaal niet helpt metrotexate voorschrijft. Deze (psorinovo) optie was niet bij haar bekend. Als ik haar weer eens zie, zal ik vragen of zij dat wel is gaan doen.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden - 7 jaren 5 maanden geleden #528 door To
Mooi, weer een dermatoloog die van Psorinovo op de hoogte gebracht wordt. Ik heb ook al een 'haar'!
Misschien wel handig om onderstaand artikel te geven en natuurlijk de link van deze site! In het artikel wordt over het a.s. wetenschappelijk onderzoek gesproken en de naam van Bing Thio genoemd. Die naam schijnt onder dermatologen erg bekend te zijn.

www.internistvanloon.nl/useruploads/file...ovo-F.van%20Loon.pdf

Dit artikel staat ook ergens op deze site.
  • Frans
  • Frans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #531 door Frans
Frans antwoordt op het onderwerp: Re: Heeft Psorinovo resultaat opgeleverd?
Binnengekomen mail:

Verder wil ik graag zeggen dat ik enorm blij ben met de Psorinovo behandeling.
Nu, ca. 5 maanden na het starten van de behandeling, ben ik bijna 100% psoriasis-vrij.
Na meer dan 25 jaar psoriasis te hebben gehad, weet ik niet wat mij overkomt.

Ik zal iedereen met psoriasis die ken dan ook aanraden om deze behandeling te proberen.

Het is voor mij onbegrijpelijk dat de behandeling niet op een veel grotere schaal wordt toegepast.

Veel succes met jullie goede werk.

Vr. gr.

Erik Botter
Van Voorststraat 11
7773 CW Hardenberg
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #535 door websterj
Hoi allemaal,

weer twee weken verder, week tien dus. En het gaat hardstikke goed. Meeste plekken zijn nu vlekker en ik kan zeggen dat ik voor 80% glad ben. Het rode is vrijwel weg. Ik heb nu pigmentvlekker, als ik dat zeg hebben jullie wel een beeld er bij, denk ik zo.
Nu lekker 2 weken op vakantie naar Terschelling en we blijven rustig door slikken met de maximale dosis van 2 x 3 x 120 mg. 8 augustus is er weer een consult bij de dermatoloog. Eens zien hoe het er dan voor staat. Met de lichtkuur had ik nu al helemaal vrij geweest van de psoriasis en ook hardstikke bruin. Maar de wetenschap dat het dan binnen een maand weer terug zou zijn maakt dat ik toch blij ben dat ik psorinovo ben gaan proberen. Als het resultaat zo direct vrijwel het zelfde is en ik kan dat continueren met een onderhoudsdosis, dan teken ik er voor. En vooralsnog gs ik daar ook van uit.
tot zover en tot na de vakantie.
groetjes, john
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #536 door To
Super voor je! Bedankt voor je update. Wat zul je fijn op vakantie gaan. Ha, als je die lichtkuur had gedaan, zat je na je vakantie weer onder de vlekken. Nu met Psorinovo ben je vast na de vakantie zonder vlekken. Ik weet wel wat je bedoelt met die vlekken.
Ik hoop wel dat je niet 'verroest' door de regen! Maar jij ziet de toekomst 'zonnig' tegemoet.