Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

PIJN2

• zjarl
  • zjarl's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #358 door zjarl
zjarl heeft een nieuw onderwerp gemaakt: PIJN2
Ik wil graag een nieuw topic starten over pijn en jeuk.
Ik wil graag verzoeken de titel en inhoud toegespitst houden op pijn en jeuk.
Het vorige topic over pijn werd al snel overgenomen en gedomineerd door ene To.
Door hem (haar?) devalueerde het topic al snel naar iets anders.
Ik vraag het onderwerp en inhoud te respecteren.
Misschien kunnen we dieper op pijn en jeuk ingaan.

Ik slik op dit moment 390 mg psorinovo .
Per halve week verhoogd met 30 mg.
Ik neem per 14 dagen een shot, 1mg D3
Ik slik iedere dag 1 B12 pil.
Ik hou me zo veel mogenlijk aan het dieet

mijn lijf blijft pijn en jeuk ervaren.
Niet alleen op de nu uiterst langzaam lichter wordende plekken, maar, sinds ongeveer 1 week ook op plekken waar geen psoriasis is. in mijn handpalmen en op de boven-, de zij- en onderkant van mijn voeten.
De verzachtende menthol gel heeft geen effect op de handpalmen en voetzolen.
Dat geeft een prikkelende pijn. Net of er vele kleine naaldjes worden ingestoken.
Ik MOET dan ontfocussen van die plekken want anders wordt ik gek.
Ik vraag me nogmaals af of er lotgenoten zijn met pijnsensaties.
Charles.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #360 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: PIJN2
Geen terechte opmerking Charley. Ik heb het topic nagekeken en dokter Kunst reageerde o.a. op jouw jeuk en gaf inderdaad een middeltje op. Ik had het tot dan steeds over jeuk gehad en wat schreef ene Charley?

Ik slik dus inclusief de psorinovo 6 verschillende soorten pillen.
Mijn dokter dicht mij ADHD voor volwassenen toe. Ik ben er nog niet op ingegaan want dat betekent nog een pil (lithium)

Hoe schat u nu mijn kansen met de inname van Psorinovo ?
Met Vriendelijke Groet, Charley.

Ps bedankt voor de tip over tacrolimuszalf,

Opmerking: BBcode en smilies kunnen nog steeds gebruikt worden.

Dus wie ging een andere kant uit?
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #361 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: PIJN2
Betreffende pijn en jeuk kan ik je slecht helpen Charley. Ik ervaar wel pijn, maar dat is anders dan bij jou omdat het bij mij in mijn gewrichten zich manifesteert. Recent weer opgevlamd.

Ik kan me (vaag) herinneren dat bij de toepassing van Psorinovo het mogelijk is dat de eerste periode de symptomen kunnen verergeren. Ik vermoed dat dr. Kunst hier wel iets over kan zeggen.
Volhouden wordt dan wel heel moeilijk voor je, dat begrijp ik.

Nog even een aanvulling als moderator/webbeheerder. Hou zoveel mogelijk respect voor elkaar, dan blijft het prettig op het forum. We, en ik weet zeker ook To, begrijpen zonder meer dat jij het zwaarder hebt dan de meesten van ons en dat het je weleens teveel kan worden. Probeer echter zodanig te schrijven op het forum dat je respect toont voor anderen.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #362 door zjarl
zjarl antwoordt op het onderwerp: Re: PIJN2
Als To zich verkeerd begrepen voelt dan spijt me dat. Het is niet de bedoeling hem (haar?)respectloos te behandelen.
Zoals gezegd vraag ik respect voor dit topic.
Mijn pijn wordt gaat over huid die pijnlijke prikkelt, alsof er met fijne naaldjes word gestoken.
Het dwingt me om daar zoveel mogenlijk ontspannen op te reageren reageren louter om het uit de houden.
Het prikkelt niet alleen op de plekken waar de psoriasis zit.
Ik kan me voorstellen dat psorinovo, het totale huidoppervlak stimuleert.
Ik kan me ook voorstellen dat reguliere middelen tegen jeuk niet helpen omdat ze niet toegesneden zijn op deze prikkelende huidsensatie.

Ik kijk holistische naar deze 3D manifestatie van mijzelf.
Lichaam, geest en gevoel horen bij elkaar en zijn onderling afhankelijk.
Gevoelsmatig weet ik mij mijn hele leven een, wat tegenwoordig heet, een HSP, een high sensitive person.

Voor zover ik het heb begrepen d.w.z. wat ik er door de jaren heen over heb gelezen komt Psoriasis voor bij mensen die gevoelsmatiger op het leven reageren dan mensen die dat minder doen.
Iets van wetenschappelijke onderbouwing heb ik nog nooit gevonden.
Ik ben benieuwd of mensen hier op dit forum dat beamen.

Charles
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #364 door Jim
To is een "haar", je kunt dat ook zien aan de poppetjes bij haar profiel.

De prikkelende sensatie, alsof je gestoken wordt door duizenden naaldjes ervaar ik alleen als ik een "opvlieger" heb. Dat is op zich een bijverschijnsel die kan optreden bij Psorinovo. Ik wil hiermee niet zeggen dat het hetzelfde is als wat jij ervaart, dat kan ik niet beoordelen, ik kan alleen beschrijven wat ik voel.
De prikkeltjes beginnen bovenop mijn hoofd en dalen dan langzaam af naar beneden, soms over mijn hele lijf. Ik wordt dan ook tegelijkertijd kreeftrood. Waarschijnlijk gaan al mijn haarvaatjes volledig open staan en stroomt het bloed naar de huid. Na 20 tot 25 minuten verdwijnt dit weer en ga ik terug naar normaal.
Normaal betekent dat ik niets ervaar van prikkeltjes.

Ik weet verder dat stress, dat onderschrijft dr. Kunst ook, een factor is die de psoriasis negatief kan beïnvloeden. Ook bij mij zijn stressfactoren waarschijnlijk van grote invloed geweest op het doorbreken van psoriasis, dus ik kan me goed vinden in wat je beschrijft, dat als je gevoelsmatiger ingesteld bent, dit een negatief effect heeft op de psoriasis. Echter ik beschouw mijzelf niet als high sensitive.

• zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #366 door zjarl
Ik heb nog nooit een "opvlieger" ervaren noch last van mijn darmen gehad.
De prikkelende sensatie, alsof je gestoken wordt door duizenden naaldjes ervaar ik random. En zo ervaar ik nu al zo'n 5 jaar jeuk en pijn random.
Er is tijd noch een of meer plek op de huid mee verbonden.
Bij mijn aanmelden op dit forum heb ik in mijn eerste bericht de hoop uitgesproken dat de psoriasis verdwijnt. Niet zozeer de zichtbare plekken maar met name en nadruk de onzichtbare jeuk en pijn.
Ik hou nog steeds vol en zal blijven volhouden omdat de enige weg terug, de weg is naar de zalfjes, belichting, die tijdelijk een oplossing bieden in alweer de zichtbaarheid van de psoriasis maar nooit van de ervaren jeuk en pijn.

Ik onderschrijf ook dat stress een factor is die de psoriasis negatief kan beïnvloeden, maar stress kan heel ruim worden omschreven als een reactie op elke prikkel of conditie die spanning veroorzaakt, maar ook in engere zin als een reactie op een negatieve of aversieve prikkel.
Dus stress kan de prikkel-jeuk-pijn sensatie veroorzaken, maar
de prikkel-jeuk-pijn sensatie kan ook de stress veroorzaken.
Wat zouden jij en dr Kunst nu onderschrijven ?
Als ik mezelf een HSP noem zijn stressoren in het emotionele vlak meestal negatieve prikkels of situaties die sterke emoties zoals angst, verdriet of woede, irritatie oproepen.
Ik ben uitstekend in staat om me te ontspannen.
Decennia geleden leerde ik autogene training, een ontspanningstechniek om binnen 5 minuten mijn spieren, ademhaling en mind te ontspannen.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #370 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: PIJN2
Afijn, met mijn simpele verstand meen ik te lezen, charley, dat je de pijn en de jeuk al had voor psorinovogebruik. Psorinovo is dus geen factor, in deze. Als je terug gaat naar zalven en belichting, dan veranderd er ook niets aan de jeuk en de pijn zeg je. Ben ik alleen nog even benieuwd of je pijn en jeuk sensatie tegelijkertijd is op komen zetten met je psoriasis. Jeuk bij psoriasis is m.i gerelateerd aan het ontstekingsproces. Maar dan puur bij de plekken. Zelfde voor de pijn. Althans, ik spreek voor mezelf daarin. Wat jij beschrijft doet mij denken aan zenuwpijn. Heb je ooit al eens in die richting gespeurd?
Groet,
John (man)
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #373 door zjarl
Dat psorinovo geen factor is vind ik kort door de bocht.
Ik ga er niet over in discussie.
Ik ervaar dat de pijn en jeuk heftiger is.
Zelfs nu zo dat ik in een kritieke fase zit.
Vannacht bijna niet geslapen.
het is 5 uur s'nachts
Te koud om zonder beddegoed te liggen.
Met beddegoed, een laken, heftige jeuk aan mijn voeten en handen.
Het wordt erger als ik krab, dus ik dwing me om niet te krabben.
Ik stap uit bed en loop wanhopig rond.
Wat kan ik doen. Methol gel smeren heeft een minimaal effect bij de handen
maar niet bij de voeten.
Het jeukt als de hel.
Ik loop naar de ijskast om coldpacks te pakken.
Ik ga weer in bed liggen en leg ze op mijn voeten.
Geen effect.
Ik gooi mijn laptop aan en probeer mijn aandacht
te verleggen door een film te kijken.
Onderwijl neem ik nog een dosis slaapmiddel .
Het lukt en ik zak weg.
Als ik wakker wordt gloeien mijn benen en armen.
Ik sta onmiddellijjk op om dingen te doen zodat de aandacht
wordt verlegd.
Donderdag een afspraak met mijn huisarts.

Ik verwacht niet meer dat iemand van de lotgenoten hier er iets over kan zeggen.
Ik post al sinds ik slik en dat is zo.n 2 maanden.
De respons is gering.
Wat is aangereikt door mijn behandelend arts en door dokter Kunst is uitgeprobeerd
maar heeft helaas geen effect.
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #375 door Jim
Charley,

De jeuk die jij ervaart is waarschijnlijk niet dezelfde zeer beperkte jeuk, die wij ervaren met b.v. de schilferige psoriasis op de huid. Die is lang niet in die mate aanwezig.
Gezien het aantal malen dat het forum bekeken wordt, zou er ook als iemand gereageerd moeten hebben als die jouw ervaringen herkent.
Het lijkt ook nog eens alsof de Psorinovo dat versterkt. Logisch gezien is dat een beetje vreemd op het moment dat de Psorinovo begint zijn werking te doen. Ik vermoed dat daar ook de vraag van John vandaan komt of je al eens naar andere bronnen van b.v. zenuwpijn gekeken hebt.

• To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #389 door To
Charley, hoe is het donderdag bij de huisarts gegaan? Is die pijn die je ervaart nu van de psoriasis of heeft dat een andere oorzaak? Ben je wat wijzer geworden? bijv. doorverwijzing naar de oorzaak van de pijn?
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #390 door zjarl
Ha To, bedankt voor je belangstelling en sorry voor mijn knorrige opmerkingen.
Huisartsen weten niet meer over jeuk dan jij en ik.
Ik googelde op de zin ''ondragelijk jeuk ''
Ik ben niet de enige die er last van heeft.
Atarax was een middel wat werd genoemd.
Ik vroeg er mijn dokter om en hij gaf me een recept.

Groeten, Charley
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #393 door To
Geeft niets hoor, Charley, je hebt het niet makkelijk. Je weet dat ik iemand ken die er zelfs chemotherapie voor krijgt. Is het zeker dat die pijn en jeuk met je psoriasis te maken hebben of kan er een andere oorzaak zijn? Psorinovo kan wel eerst je klachten verergeren. Laat je weten of het voorgeschreven middel werkt? Wat zegt dokter Root op je jeuk klachten?
  • Marijke
  • Marijke's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #397 door Marijke
Marijke antwoordt op het onderwerp: Re: PIJN2
Hallo Charles,
De jeuk kan ik me iets bij voorstellen, ik heb me zelf tot bloedens overal open gekrapt. Insmeren, in bad, kou er op...niets hielp! Dit was dan wel op de plekken waar de schilfers zaten (en dat was flink groot deel). De pijn die ik had was doordat alles droog en open was en schuurde. Later inderdaad de pijn in de gewrichten.
Het prikkende naaldjes gevoel had ik alleen met de opvliegers, net als waar Jim over spreekt. Ik kan me voorstellen dat het verwijden van de bloedvaten jouw pijn intensiveert. Misschien dat de arts het in die richting kan zoeken?
Van de personen die ik ken met psoriasis, heb ik nooit gehoord over soortgelijke klachten als die van jou. Wat ik overigens bijzonder vind is dat je tot op heden geen reactie zoals een opvlieger hebt gekregen.
Hoe gaat het nu met de atarax?
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #398 door zjarl
Bedankt voor je reactie.
Ik denk inderdaad dat de bloedvatenverwijding de jeuk en pijn intensiveert.
Ik wil, moet, zal doorgaan tot er resultaat is.
Plekken weg.
Jeuk weg.

Er zit niks anders op dan de jeuk/pijn te verdragen.
Het komt en gaat in aanvallen.
Atarax is heftige shit.
De apotheek verbiedt me om auto te rijden.

Ik wens een ieder die psorinovo slikt hetzelfde resultaat.
Hou vol!
Charley.