Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Mijn verhaal met Psorinovo

• plasmeijerr
  • plasmeijerr's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
4 jaren 9 maanden geleden #1523 door plasmeijerr
plasmeijerr heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Mijn verhaal met Psorinovo
In het kort mijn verhaal.
In 2004 ben ik begonnen met de psorinovo. Eerst het medicijn gebruik van 30 mg psorinovo [Mierlo-hout] opgebouwd naar 1200 mg per dag. Eind 2004 slikte ik dagelijks 1200 mg. Toen was mijn huid helemaal schoon. De dosering langzaam afgebouwd met tussenpozen van 6 maanden tot een onderhoudsdosis van 120 mg per dag. En het ging uitstekend, geen huiduitslag en geen jeuk!!! In 2011 moest ik stoppen van de narcotiseur omdat hij het medicijn niet kent.
Oké dan maar even niet.

Twee operaties en bijna een jaar verder begonnen de plekjes weer te verschijnen., het dieet heb ik altijd aangehouden. Door veranderde maatregelen van de zorgverzekeraar wordt psorinovo alleen vergoed door een dermatoloog. Heb de hele omgeving gebeld om een dermatoloog te vinden die psorinovo voor wil schrijven en er uiteindelijk één gevonden. Maar het gaat heel moeilijk om de arts ervan te overtuigen dat het medicijngebruik en het dieet samen moeten gaan om resultaat te krijgen. Ben nu net weer begonnen met psorinovo. Het medicijngebruik is heel belangrijk en ongeveer de helft van de psorinovo therapie. Het dieet is de andere helft. Wat dokter Kunst en van Loon samen met de apotheek hebben opgebouwd, wordt in mijn ogen vernietigd door dermatologen die het middel wel voorschrijven maar psoriasis nog steeds als huidaandoening blijven zien.
Elk bezoek dat ik breng aan de dermatoloog kan ik de arts vertellen over de psorinovo- therapie, de arts knikt ja maar denkt NEE. Een dermatoloog weet niet beter, maar ik als ervarings -deskundige wel en ik blijf het dieet volgen en de psorinovo slikken, al zal ik het levenslang moeten gebruiken. Bij mij helpt het uitstekend.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
4 jaren 9 maanden geleden #1524 door To
To antwoordt op het onderwerp: Mijn verhaal met Psorinovo
Interessant. Dus het medicijn en het dieet hebben u ook nu weer geholpen? Wel apart van een narcotiseur om te stoppen met een medicijn dat je niet kent en dus ook niet weet dat je dat maar niet zo mag stoppen. Hij had op zijn minst toch navraag kunnen doen ergens. Slordig.
Op dit forum zijn er denk ik maar weinig die het dieet houden. Ik tenminste niet.
Je moet tegenwoordig wel mondig zijn om als patiënt een arts te overtuigen. Toen ik een keer zei tegen mijn dermatoloog dat een internist het ook voorschreef, zei ze heel venijnig: wat weet een internist nou van psoriasis af. Er wordt nu trouw op het recept geschreven: Psorinovo. Bij de apotheek vind je het niet meer terug op de rekening.