Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Een schoon 2014 toegewenst.

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
4 jaren 11 maanden geleden #1508 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Een schoon 2014 toegewenst.
Natuurlijk allemaal de beste wensen voor 2014. Ik weet dat de omstandigheden niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar we hebben toch allemaal Psorinovo als gemeenschappelijk kenmerk.

Ik loop net door de supermarkt en daar spreek ik een enkele keer iemand die ook psoriasis heeft. (ik schat hem rond 50+) Hij loopt in het UMC in Utrecht en heeft het heel erg. Ik heb een keer zijn arm gezien, het was een en al witte korsten. Zo was zijn hele lichaam vertelde hij toen. Hij heeft geen internet en ik ben hem een keer wat stencils over Psorinovo wezen brengen. Maar er viel in Utrecht niet over te praten: dat kreeg hij niet.
Hij heeft al van alles gehad, zalven, lichttherapie en onlangs een serie injecties. Het hielp allemaal niets. Toen hij weer voor controle kwam, zag de arts ook wel dat de injecties niet hielpen en dat zijn dan die dure injecties nog wel! :woohoo:
De arts had gezegd dat ze nu met DMF wilde beginnen. Ik weet niet of de arts of de patiënt over Psorinovo begon maar dat heeft hij nu gekregen. De tweede keer gaven ze bij de apotheek een ander middel: "is het zelfde meneer." Dat heeft hij geweigerd. "Nee, ik wil Psorinovo." Nu staat hij op een dosis van 6x120 mg en hij voelt zich schoon. Hij liet zijn arm zien. Die is alleen nog wat rood. Geen schilfers meer te zien. De rest van zijn lichaam is ook zo, zei hij. Hij is zo blij! Jullie begrijpen hoe ik me voel. Weer een tevreden Psorinovogebruiker. Ik heb hem een 'schoon 2014' toegewenst.
Meer
4 jaren 11 maanden geleden #1511 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Een schoon 2014 toegewenst.
Het is soms onverdraaglijk wat zo'n medische stand zich durft te veroorloven, ik kan mezelf daar buitengewoon boos :woohoo: over maken. De arrogantie alleen al, dat ze daar na al die jaren nog steeds niet vanaf zijn. Het vereist dus dat wij als patiënten nóg mondiger zullen moeten worden.
En dan te bedenken dat het UMC juist zou meewerken in het onderzoek naar psorinovo, dan zou je dit niet verwachten.
Overigens stond, toen ik met Psorinovo begon, het AMC de afdeling reumatologie daar ook niet achter. Dat was zelf een vrij jonge arts, waarvan je zou mogen verwachten dat hij buiten zijn kaders kon denken... Nee dus.
Het zijn kennelijk de oudere artsen als L. Kunst, die dat wel kunnen.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544