Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het product Psorinovo.

Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 11 maanden geleden #1182 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Het is me al enige tijd geleden opgevallen dat ik ongeveer 4- 4 1/2 uur na het innemen van Psorinovo een paar minuten erg misselijk ben. Als er water in de buurt is, drink ik wat en het verdwijnt dan weer. Ik heb dit 's morgens erger dan 's avonds. Misschien omdat ik 's morgens maar 1 boterham eet en 's avonds een vollere maag heb.
Het moet wel aan de medicijnen liggen. Heeft iemand anders er ook last van? Het is even een golf van misselijkheid die je overvalt en na een paar minuten weer weg is.
  • david
  • david's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 11 maanden geleden - 5 jaren 11 maanden geleden #1187 door david
david antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Heeft zeker met psorinovo te maken, heb er ook last van gehad maar in mijn geval kan ik het middels een goede lunch rond het middaguur opvangen. Niet te zwaar lunchen, wel vezelrijk. Overigens, een slechte lunch kan het ook verergeren (vette lunch), niet lunchen zorgt bij mij eigenlijk direct voor maagklachten. Varieer eens wat met voeding (schema, hoeveelheid) en kijk of het verergert/vermindert.
Laatst bewerkt: 5 jaren 11 maanden geleden door david.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 10 maanden geleden #1188 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Het zal inderdaad ook te maken hebben, met wat je gegeten hebt. 's Avonds heb ik er geen last van maar 's morgens, zo tegen 12.00 uur kan ik de klok er op gelijk zetten. Ik zal toch maar niet meer eten 's morgens want dan is dat weer slecht voor de lijn. ;(
Er zullen dan toch nog wel meer mensen zijn die er last van hebben. Gelukkig is het zo over. Geen erge bijwerking dus.
Meer
5 jaren 10 maanden geleden #1197 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Zeg To, maar ontbijten is toch de belangrijkste maaltijd van de dag?
Dan moet je lijf op gang komen, heeft het energie nodig. Als de oven eenmaal op gang is smorgens, dan brandt hij de hele dag door, hoe denk je anders dat ik zo slank blijf? ;-) Ik doe altijd een goed ontbijt hoor.

Verder wat je zegt over die misselijkheid heb ik eigenlijk nooit last van. Wel blijft er vaak wat onrust in de darmen aanwezig, maar dat is bij mij de Psorinovo dus dat negeer ik maar zoveel mogellijk.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • Koning
  • Koning's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 10 maanden geleden #1198 door Koning
Koning antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Consequent zijn To. Niet alleen zoals men dat vroeger geacht werd te doen: de drie R-en (zouden we trouwens als volwassene nog steeds moeten doen). Driemaaldaags eten. Zeker inderdaad 's ochtends een bepaalde hoeveelheid omdat je juist je opgedane energie moet verbranden gedurende de dag!

Je klachten zijn pre- en postprandiaal zoals ze dat zeggen, voor en na het eten. De hoeveelheid tabletten staan in groot contrast met wat je eet. Het spijsverteringsstelsel wordt hierdoor meer overbelast. Leid je spijsverteringsstelsel af door meer voedsel te nuttigen. Dan hoeft deze niet zoveel te boksen met de dimethylfumaraten!

De tabletten gaan pas open in de dunnedarm. Dat is hun targetorgaan waar ze hun DMF in de bloedbaan willen storten. De overwerking van de dunnedarm zorgt voor de misselijkheid en de tijdelijks 'lamlegging' vd dunnedarm. Voeding dikt minder in, zodat even later borborygmus (borrelingen in de buik) optreedt, et voila, het resultaat laat zich dan zien. Wee uw gebeente het lef te tonen een duidelijke wind te laten! Het bent de meesterlijke bezitter van het grote risico een bruine broek te creëren! :-)

Succes met je misselijkheid!
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 10 maanden geleden #1202 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
Haha, een schrijver aan koning verloren gegaan. Haha. Consequent ben ik wel. Al mijn hele leven eet ik 's morgens een bruine boterham met hagelslag. 's Middags twee boterhammen met kaas of iets anders en 's avonds warm eten. Ik was als kind die hagelslag zo gewend dat toen mijn moeder een keer 's avonds, (toen we brood aten en er visite was) de hagelslag op tafel zette ik gezegd moet hebben: wat doet dat ochtendvoer op tafel?
Vanmorgen net mijn bloed weer laten prikken. a.s maandag moet ik weer naar de dermatoloog voor controle. Ik blijf maar bij haar want als er eens iets is, kun je het gelijk vragen.
  • koopmansp
  • koopmansp's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 9 maanden geleden #1272 door koopmansp
koopmansp antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
hallo , ik gebruik sinds 3 maanden psorinovo en moet zeggen dat ik nog niet ergens last van heb gehad, was eerst erg huiverig voor medicijnen .In het begin vaak naar de toilet, maar echt misselijk ben ik niet geweest.
  • meestere
  • meestere's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
5 jaren 9 maanden geleden #1275 door meestere
meestere antwoordt op het onderwerp: Re: Misselijk een paar uur na slikken van Psorinovo
ik heb ook nooit last van misselijkheid. Wel wcgang.... maar goed eten voorkomt dat, dus ik denk dat dat ook geld voor misselijkheid. Bekijk eens goed het dieet en slik de pillen tijdens t eten. Yoghurt is ook goed. Sowieso voor je darmflora; herstellend. Daarom drink ik ook af en toe kefir; te verkrijgen bij de natuurwinkel. Het bokbierseizoen is net begonnen, en dat helpt niet, maar dat heb ik er wel voor over, iemand moet testen welke de beste is dit jaar =]