Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

Artikel

• Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
7 jaren 1 week geleden - 4 maanden 1 dag geleden #785 door Jim
Jim heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Artikel
Wat een mooi artikel is dit. Kent iemand deze site?
http://www gezondheidsstad nl/gezondheid-en-welzijn/psoriasis-behandelen.html

Nog zo'n mooi artikel:
mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeninge...ontkoombaar-lot.html

En hier nog een discussie.
Ene schilder zit er hier goed naast. Hij schakelt Psorinovo gelijk met iedere andere dimethylfumaraat. En we weten maar al te goed dat juist het kleine verschil ertoe doet.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
Laatst bewerkt: 4 maanden 1 dag geleden door Marina. Reden: niet meer bestaande link aangepast
  • Frans
  • Frans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 1 week geleden #786 door Frans
Frans antwoordt op het onderwerp: Re: Artikel
Hoi Jim die eerste is een oude, immers daar wordt naar Leendert verwezen om toegang tot de professionals site aan te vragen.
Die 2e is een bekende, immers dara heeft men gegevens van de Amsterdam Kliniek, daar waar Lydia Boeken (een van onze artsen) werkt.
Groet
Frans;)
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #811 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Artikel
Op mijnmedicijn.nl stond recent het onderstaande geschreven. Weer iemand die heeft moeten vechten voor Psorinovo en als ik het goed lees zelfs in het Erasmus!

5-12-2011
geslacht: m
42 jr.

"Na de ervaringen in dit topic gelezen te hebben alsook anderen ben ik nu al de vierde week bezig met Psorinovo waarbij ik momenteel op 120mg per dag zit maar het werkt al heel goed gelukkig, de plekken op mijn armen en benen zijn al met de helft verminderd en van mijn hoofdhuid is het helemaal verdwenen zelfs. Mijn vriendin begint het op te vallen dat mijn haar dikker lijkt te worden en zelfs enkele kalende inhammen minder kaal lijken (stille hoop dat de bijwerking van eventueel verbeterde haargroei ivm dit medicijn dan toch waar is...). De eerste week kreeg ik al meteen (last van) het licht koortsige gevoel (als verhoging) dat met het Psorinovo gebruik gepaard kan gaan en vandaag heb ik een eerste echte opvlieger gehad waarbij ik tevens zo rood als een tomaat werd. Ik ben uiteraard in de hoop dat ik uiteindelijk niet veel van de Psorinovo zal hoeven te gebruiken omdat het nu al zo goed aanslaat, en ook mijn bloedwaarden in orde zijn, maar het is uiteraard nog te vroeg om te zeggen of deze trend zal voortzetten. TER EXTRA INFORMATIE Op een verzoek aan mijn dermatoloog in het EMC Rotterdam om dimethyl fumaraat te mogen gebruiken werd aanvankelijk positief gereageerd maar volgens haar (mijn inmiddels ex-dermatologe) maakte het niet uit of het een generiek fumaraat zou moeten zijn of Psorinovo. Ik was het (na veel leeswerk te hebben gedaan) totaal niet eens met die stelling en heb net zolang geploeterd en gezeurd tot ik mijn zin kreeg en ben daarvoor inmiddels zelfs van dermatoloog veranderd (die aanvankelijk overigens dezelfde stelling handhaafde als mijn oorspronkelijk dermatologe). Het is ook nog zo gegaan dat mijn apotheek me in eerste instantie toezegde om het fumaraat bij Mierlo Hout te bestellen (DE Psorinovo apotheek) en me uiteindelijk probeerde zand in de ogen te strooien, danwel af te schepen, door magistraal bereide pillen van een geheel andere apotheek mee te geven... Gelukkig zag ik eenmaal thuisgekomen dat dit geen Psorinovo was en ben ik direkt de apotheek gaan bellen met de mededeling dat ze het terug moesten nemen. Ze deden er eerste instantie vrij skeptisch over maar gezien mijn furieuze kwaadheid over de misleiding van de apotheker raakten ze vrij snel overtuigd (ik had het hem notabene vantevoren laten beloven dat het om Psorinovo zou gaan, het gaat om mijn persoonlijk welzijn, zij voelen er niets van als mijn nieren er minder van zouden worden). Na dit verhelderende bericht aan mijn (met gespleten tong pratende) apotheker heb ik alsnog Psorinovo (de echte dit keer) gekregen vergezeld van een excuus en een "wij hebben het ook druk, foutje erin geslopen"..."
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #812 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Artikel
Tjonge,jonge, wat een gedoe zeg, Mijn bloed uitslagen moeten inmiddels bekent zijn,moet namelijk 27decemder mijn melden, krijg dan het recept mee, het wordt wel tijd de psoriasis begint al aardig toe te nemen,eigelijk had ik weer de licht-therapie genomen, maar ik wil voor de Psorinovo gaan. Wat betreft de op vliegers die het ik ook na de licht therapie, na een paar uur,tevens had mijn huid een vreemde geur,maar was tevens ook bruin gekleurd.Mijn verwachting is hoopvol , en hoe het verdere verloop is en wordt lezen jullie nog wel.
Tevens maak ik van de gelegenheid gebruik iedereen fijne feestdagen te wensen en een mooi 2012. Lieve groet Anke Troost.:)
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden - 4 maanden 1 dag geleden #823 door To
Op de site van Psoriasis Federatie Nederland zag ik [url=http://www psoriasis-fn nl/index.php?option=com_content&view=article&id=175:psorinovo&catid=37:nieuws&Itemid=53] dit artikel[/url] staan. Het is een artikel van 19 december 2011, dus recent. Weer een stukje reclame voor Psorinovo!

Hier het originele stuk. Er staat dus een artsenvereniging voor integrale geneeskunde achter.
Laatst bewerkt: 4 maanden 1 dag geleden door Marina. Reden: niet meer bestaande link aangepast
  • Frans
  • Frans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #824 door Frans
Frans antwoordt op het onderwerp: Re: Artikel
Dank je wel To,
Wij wisten via L. Kunst dat dit artikel er aan kwam.
Dit artikel is officieel door het ANP geplaatst.
Benm benieuwd wat voor soort reacties dit oplevert.
Frans
  • troostlebbinga
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #825 door troostlebbinga
Bedankt To voor het artikel, ik heb er meteen drie copy's van gemaakt
voor mensen in m'n buurt welke hoe kan het ook anders psoriasis hebben.
Vriendelijke groet Anke.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #828 door To
Van de week hoorde ik caissière zeggen tegen een klant: ja, dat lijkt wel op psoriasis. Nu ken ik haar wel van zo eens een praatje bij de kassa en ik haakte er gelijk op in. Zij heeft ook psoriasis. Ze was verbaasd dat ik het ook had. Tja, zei ik, ik verstopte mijn hand altijd een beetje. Haha.
Ik liet haar de foto's van mijn hand en voet zien (altijd bij me op iPhone). Heb haar e-mailadres gevraagd en stuur dan het een en ander op.
Zo hoorde ik van de week dat via mij al iemand aan de Psorinovo was geraakt en het ook goed ging. Mooi zo.
  • troostlebbinga
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #849 door troostlebbinga
En zo kwam ik op de zang-vereniging ook div mensen tegen die in hun familie ook psoriasis hebben, dus je begrijpt ik ging hier direct op in.
Zo heb ik ook de drogist en artsen praktijk van PSORINOVO in kennis gesteld.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #850 door To
Super, welkom in de promotieclub 'Psorinovo'. Ik heb pas ook mijn huisarts ingelicht en tegen mijn apotheek verteld dat ik deze medicijnen slik en dat ze goed helpen. Tja, bij jullie moest ik 18.50 rembours betalen en nu krijg ik ze via Mierlo-Hout gratis. Ik kon het niet nalaten om het even te zeggen.
  • troostlebbinga
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #852 door troostlebbinga
Ja, zo doen we dat hé.
M'n psoriasis begint hoe langer hoe meer zich uit te breiden over m'n lijf,
plus, de jeuk.
Zeg To weet jij of er positieve resultaten z'n m.b.t. M.S.?
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #853 door To
Ja, het wordt nu ook wel voorgeschreven bij de ziekte Multiple Sclerose.
Kijk maar in dit interview en dan kijken onder dat geel gearceerde stukje.
  • troostlebbinga
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #854 door troostlebbinga
Bedankt ik heb het gelezen.:)