Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

Voorlichtingsavond apotheek

• Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 10 maanden geleden #1838 door Jim
Jim heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Voorlichtingsavond apotheek
L.S.,

Vanavond naar een voorlichtingsavond geweest van de apotheek over psoriasis. Qua inhoud valt er voor mij niet meer zoveel te leren, maar gelukkig kon ik wel wat bijdragen aan de discussie en sommige dingen uitleggen die men niet wist.

Op één punt zit de apotheek er in zijn presentatie nog flink naast, de presentatie is kennelijk wat verouderd want er staat nog dat psoriasis een huidziekte is. We weten immers allang dat het een auto immuun ziekte is.
Natuurlijk werd bij de systemische middelen wel fumaraat en Fumaderm gemeld en niet Psorinovo, dus ik heb mijn zwaarste stem (dat is overtuigender) opgezet en melding gemaakt van Psorinovo en de voordelen ervan.
Dat had direct tot resultaat dat in de pauze een dame bij mij kwam vragen omtrent Psorinovo, hopelijk kan zij dit verkrijgen bij haar dermatoloog (dezelfde als de mijne) en wellicht wordt ze ook lid van de vereniging.

In het tweede deel kon ik ook nog wat toevoegen op het vlak van de biologicals, die informatie heb ik verkregen op de Wereld Psoriasisdag afgelopen weekend in Papendal.
Wist iemand dat deze geweest is?
Een deel van ons bestuur heeft deze bezocht. Prof. Dr. Van de Kerkhof gaf een zeer goede presentatie en in het bijzonder gaf hij aan dat hij qua mening over de fumaraten volledig omgeslagen is, hij vindt nu dat het een van de eerste middelen moet zijn om toe te passen.

To, help me nog even herinneren dat ik er nog even een klein verslagje van schrijf.
Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
Laatst bewerkt: 2 jaren 10 maanden geleden door Jim. Reden: Type foutje in kop
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #1840 door To
To antwoordt op het onderwerp: Voorlichfingsavond apotheek
Het verslag heb je al geschreven, zag ik.

He, die voorlichtingsavond is dus net zo'n avond als pas bij ons in het dorp geweest is en waar ik helaas niet naar toe kon.
Dus er zijn meerdere apotheken die dat doen? Ik ga de plaatselijke krant toch eens in de gaten houden.
Laatst bewerkt: 2 jaren 11 maanden geleden door To.
  • Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
2 jaren 11 maanden geleden #1843 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Voorlichfingsavond apotheek
Ik heb de indruk dat dit soort avonden regelmatig voorkomt.

Op zich zou het niet verkeerd zijn om te proberen een stukje voorlichting over het product Psorinovo zelf te doen.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544