Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

Zorgverzekering

• plompm
  • plompm's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #991 door plompm
plompm heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Zorgverzekering
Weet iemand raad? Al jaren bij CZ verzekerd tot grote tevredenheid tot dit jaar! Ik heb vorig jaar nog in maart gedeclareerd en ook het volledige bedrag op mijn rekening gestort gekregen. Nu heb ik in december weer nieuwe Psorinovo besteld en in Januari gedeclareerd en ineens wordt het niet meer vergoed:( Zonder uitleg of wat dan ook gewoon het valt niet onder de vergoeding?? Huh maart 2011 wel en december 2011 ineens niet meer? Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen?
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #992 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Zorgverzekering
Op deze site staat dat CZ het vergoedt:

CZ, ' Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.', 27-10-2011, 9-11-2011 Geachte heer Van Markesteijn,
In uw e-mail heeft u een vraag over de medicatie Dimethylfumaraat 30 mg en 120mg.
De medicatie Dimethylfumaraat 30 mg en 120mg word alleen vergoed als het door een dermatoloog is voorgeschreven. Hebt u nog vragen? Dan beantwoorden wij die graag.
Met vriendelijke groeten, Priscilla Remeeus klantenadviseur CZ tel: 0900 0949 www.cz.nl

Dus ze vergoeden het mits het door een dermatoloog voorgeschreven is. Zit daar soms het probleem?
Dat lijkt me wel lastig, dan moet je speciaal naar een dermatoloog voor dat recept, terwijl iemand misschien bij een huisarts loopt.
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #996 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Zorgverzekering
CZ is op dit moment dé verzekeringsmaatschappij die problemen geeft. Ze geven zelfs in hun motivatie aan dat het mogelijk is dat Psorinovo zodanig problemen zou geven dat je in het ziekenhuis terecht kunt komen.
Nu is dat geheel niet waar, er zijn géén gevallen bekend waarin dat gebeurd is, maar CZ lijkt zich te baseren op "horen" van een andere verzekeringsmaatschappij.
Het bestuur heeft al een protestbrief gestuurd naar CZ, waarin wij onder andere vragen om welk geval het dan gaat. Zij zullen dat niet kunnen produceren omdat het niet bestaat.

Tot dan: inderdaad vrezen we dat de dermatoloog ingeschakeld moet worden. CZ volgt hier het beleid van De Friesland.
Mogelijk is het af te spreken dat de machtiging door de dermatoloog afgegeven wordt en dat het voorschrijven en de werkelijke controle zelfs gewoon door de huisarts of Psorinovo arts gedaan kan worden.
Contact opnemen met CZ is dus het beste en vraag dan of ze e.e.a. per e-mail kunnen bevestigen.

In ieder geval onderneemt het bestuur stappen om een en ander zo soepel mogelijk geregeld te krijgen.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #998 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Zorgverzekering
Het zal je verzekering maar zijn!