Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

Kijk uit als je bij Mensis verzekerd bent.

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #1868 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Kijk uit als je bij Mensis verzekerd bent.
Hierbij een waarschuwing voor als je bij Menzis verzekerd bent. Ik ga er nog wel achteraan maar ik zal wel aan het kortste eind trekken. Mierlo-Hout heeft geen contract met Menzis en daarom vergoedt Menzis maar 75% van het bedrag.
De rekening was 581,57 Dus tel uit mijn verlies.
Toch vreemd. Als ik het via onze eigen apotheek bestel en dan 18 euro rembours bestel, krijg je het wel. ik ga hier dus nog achteraan.
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: 2 jaren 8 maanden geleden door To.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
2 jaren 8 maanden geleden - 2 jaren 8 maanden geleden #1869 door To
To antwoordt op het onderwerp: Kijk uit als je bij Mensis verzekerd bent.
Behandel datum
01-04-2016
Door u gedeclareerd
€ 581,57

Eigen risico
€ 377,17

Eigen bijdrage
€ 145,39

Uitbetaald
€ 59,01

:woohoo: :woohoo:
Er is al een schrijven naar de zorgverzekeraar.
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: 2 jaren 8 maanden geleden door To.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
2 jaren 8 maanden geleden #1870 door To
Vanmorgen heeft de zorgverzekeraar gebeld en het resterende bedrag krijg ik ook vergoed uit coulance. Maar het blijkt dat ze eigenlijk al die jaren ten onrechte 100% uitbetaald hebben. Ik schijn maar recht op 75% vergoeding te hebben.
Mierlo-Hout bracht eerder 18 euro rembours in rekening bij mijn eigen apotheek. Ik heb Mierlo-Hout gebeld en ze leveren de medicijnen nu niet meer rechtstreeks aan de apotheek maar aan een tussenhandel. Dus die 18 euro zouden er tussenuit moeten zijn. Voor deze keer dus opgelost.
Dus wees gewaarschuwd als je als Menzis verzekerde rechtstreeks je recept bij Mierlo-Hout indient. Je loopt dan kans dat je geld misloopt.
Meer
2 jaren 7 maanden geleden - 4 maanden 6 dagen geleden #1871 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Kijk uit als je bij Mensis verzekerd bent.
Dank je To,

Dit is waardevolle informatie. Is het mogelijk om het via je eigen apotheek te bestellen? Wordt het dan wél vergoed?

Ja, eigenlijk zie ik dat al. Als je via een gecontracteerde apotheek bestelt, dat kan gewoon de apotheek in je dorp/stad zijn, dan zou het wel vergoed moeten worden, dat staat ook in onze lijst. Lijst zorgverzekering 2016
Groet,
Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
Laatst bewerkt: 4 maanden 6 dagen geleden door Marina. Reden: link aangepast
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
2 jaren 7 maanden geleden #1872 door To
Eerder moest ik dan 18 euro rembours betalen. Ik heb het nagevraagd. De meeste apotheken werken met 'tussenhandelaren'. Er wordt niet veel bij andere apotheken besteld. Nu heb ik contact met Mierlo-Hout gezocht en gevraagd waarom ik die 18 euro moet betalen. De mevrouw die me te woord stond zei dat ze het nu niet meer rechtstreeks aan apothekers leveren maar aan de tussenhandel. Die 18 euro zou dus verleden tijd moeten zijn.