Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

Code vermelden op de rekening van Menzis

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
3 jaren 11 maanden geleden #1699 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Code vermelden op de rekening van Menzis
Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die problemen hebben bij het indienen van de nota bij Menzis, maar elke keer wordt mijn rekening afgewezen. :angry:
Menzis draait het altijd weer terug, maar er gaan dan weer veertien dagen overheen voordat je je geld krijgt. :whistle:
Men vertelde mij dat ik nu op de rekening moet schrijven:
Onder andere code boeken: 90000215
Doe er uw voordeel mee. :)
Meer
3 jaren 11 maanden geleden #1700 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Code vermelden op de rekening van Menzis
Dank To, Goed om te weten.

Het blijft vreemd dat de Menzissen, Agissen en andere -issen, allemaal onderdeel van Achmea, zo verschillend kunnen reageren op onze declaraties.
Bij mij loopt het via de apotheek, maar dat is altijd een beetje rommelig. Ik weet van de apotheek dat er meer patiënten zijn met psoriasis, maar dat ieder dus weer zijn eigen DMF medicatie heeft. Zo heb ik dus weleens het spul van Oud-Beierland gekregen.
Maar wat ik ook doe, het blijkt altijd verwarrend voor de apotheek.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
3 jaren 11 maanden geleden #1701 door To
To antwoordt op het onderwerp: Code vermelden op de rekening van Menzis
En dan zegt zo'n dame aan de telefoon: onze excuses maar over 14 dagen krijgt u wel bericht dat het overgemaakt gaat worden. Dus weer 14 dagen uitstel. Ze zouden moeten zeggen: we gaan het gelijk in orde maken. Maar zoiets laat het systeem natuurlijk niet toe. Het gaat net zoiets als indertijd een paar laarzen die ik wilde hebben en ze niet in mijn maat hadden. Het gaat bij de fabrieken als volgt: week 1 laars ABC, week 2 DEF, Week 3 GHI enz. Je zult gewoon moeten wachten tot jouw maat/model aan de beurt is. Dat is dan ergens weer te begrijpen maar van zo'n zorgverzekeraar verwacht je meer. Hahaha.
Meer
3 jaren 11 maanden geleden #1702 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Code vermelden op de rekening van Menzis

To schreef : En dan zegt zo'n dame aan de telefoon: onze excuses maar over 14 dagen krijgt u wel bericht dat het overgemaakt gaat worden. Dus weer 14 dagen uitstel. Ze zouden moeten zeggen: we gaan het gelijk in orde maken. Maar zoiets laat het systeem natuurlijk niet toe. Het gaat net zoiets als indertijd een paar laarzen die ik wilde hebben en ze niet in mijn maat hadden. Het gaat bij de fabrieken als volgt: week 1 laars ABC, week 2 DEF, Week 3 GHI enz. Je zult gewoon moeten wachten tot jouw maat/model aan de beurt is. Dat is dan ergens weer te begrijpen maar van zo'n zorgverzekeraar verwacht je meer. Hahaha.

In principe zou dit nooit in een systeem kunnen zitten, het systeem is altijd sneller dan de mens. Het enige kan zijn dat ze het systeem zodanig ontworpen hebben dat het blokkeringen in zich heeft die bijvoorbeeld tijdafhankelijk zijn of die afhankelijk zijn van autorisaties waar (menselijke) tijd overheen gaat voordat ze gegeven zijn.
Ik heb dat (veel) vaker gezien dat bepaalde zaken als het ware door een aantal "poorten" heen moeten waar er iemand naar moet kijken en zijn akkoord moet geven. Als die iemand alleen maar op vrijdag een keer in de twee weken dit doet, dan krijg je dit soort vreemde vertragingen.
Uiteindelijk zit het echter áltijd in de mens die het systeem invoer moet leveren.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
3 jaren 11 maanden geleden #1703 door To
To antwoordt op het onderwerp: Code vermelden op de rekening van Menzis
Dat is net zoiets dus als bij onze straatnaam. Daar hoort een e met een trema in te staan. Als ik dat zeg is het antwoord: nee, dat kan de pc niet. :woohoo:
Nou, echt wel, dat is ook gewoon een menselijk feilen want elke pc kan een ë maken. Ik ook. :lol:
Maar op de meeste enveloppen wordt geen ë gebruikt.