Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het dieet behorende bij Psorinovo

Is het dieet wel nodig?

• Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #1873 door Jim
Jim heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Is het dieet wel nodig?
We ontvingen een schijven van een Psorinovo gebruiker die tot onderstaande conclusie is gekomen. Ik geef zijn verhaal onderstaande weer, vrijwel onverkort:

L.S.

Ik ben al jaren tot volle tevredenheid gebruiker van Psorinovo.
Na ±40 jaar geleidelijk verergerende psoriasis te hebben gehad en talloze middeltjes te hebben gebruikt die geen van alle lang hielpen, ontdekte ik in 2010 via een klein artikeltje in een blad en daarna via internet Psorinovo.
Ik heb een afspraak gemaakt met dokter van Eijk in Schijndel, en een jaar later was ik “schoon”!!!

Vandaag zat ik uw site te bekijken en daar viel mij op dat er iets ontbreekt in de brochures. U hebt het daar over het voedingsvoorschrift en wat je allemaal niet mag eten/drinken als je Psorinovo gaat gebruiken. Ik zie echter nergens vermeld staan dat je deze lijst van verboden voedingsmiddelen weer langzaam mag afbouwen als de Psoriasisverschijnselen weg zijn. Ikzelf vermijd alleen strikt het gebruik van alles waar druiven aan te pas zijn gekomen (dus behalve druiven zelf ook wijn, cognac en andere dranken op basis van druivensap, krenten/rozijnen, balsamico-azijn enz.). Misschien werkt het dieet minder afschrikwekkend als u dit erbij vermeldt.

Inmiddels ben ik al 5 jaar vrij van Psorinovo dankzij 2 Psorinovotabletjes (30mg) per dag (dus zonder voedingsvoorschrift).

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
2 jaren 6 maanden geleden #1874 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Is het dieet wel nodig?
Vanuit de vereniging willen wij hierop het volgende toelichten. Maar als u als lid andere ideeën en of ervaringen hierover heeft lezen wij die graag terug.

Met betrekking tot uw opmerking dat je de dieet maatregelen mag afbouwen wil ik u nog wat informatie verschaffen van onze dr. Kunst.
Ten eerste is het een interessante observatie van u, dat zonder meer, het antwoord van onze dokter echter, dat hij al in 1998 gegeven heeft is: “Dieetmaatregelen, wie zich hier niet aan houdt heeft extra veel Psorinovo nodig of loopt de kans er geen baat bij te hebben.”
Hieruit volgt dat het zou kunnen dat u met nog minder, hoewel…. 2x30 mg al heel erg weinig is, toe zou kunnen. Ik zit zelf tussen de 5 a 6 x 120 mg, maar ik heb dan ook arthritis psoriatica.
Daar komt nog bij dat wij van persoon tot persoon verschillen. U geeft het al aan, u heeft maar heel weinig Psorinovo nodig en mag zich daarmee gelukkig prijzen, hoe minder medicatie hoe beter immers.

De kern van het dieet is het vermijden van pyrodruivezuur en arachideolie. Deze producten verstoren de citroenzuurcyclus, de energieclus van onze cellen, en zijn daarmee een belangrijke aanstichter van het activeren van psoriasis. Psorinovo herstelt en activeert deze citroenzuurcyclus.

Natuurlijk is een ieder vrij om te kiezen of hij/zij het dieetvoorschrift volgt.
De praktijk van dr. Kunst en zijn onderzoeken en combinatie van de gegevens van andere onderzoekers hebben uitgewezen dat 80% van de psoriasis patienten baat heeft bij Psorinovo, maar dat dit percentage nog omhoog kan als dit gecombineerd wordt met het dieet en wel 90% van de patienten kan helpen.

Deze overwegingen zijn voor ons de reden om dit dieet voorschrift in de brochure te laten staan en het dus niet bij voorbaat al te verzwakken.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544