Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Ervaringen met het dieet behorende bij Psorinovo

Houdt aantal tabletten verband met wel/geen dieet?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
4 jaren 2 maanden geleden - 4 jaren 2 maanden geleden #1678 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Houdt aantal tabletten verband met wel/geen dieet?
In een artikel dat in 1998 in het Tijdschrift voor integrale geneeskunde )op internet) las ik het volgende:

Dieetmaatregelen (wie zich hier niet aan houdt heeft extra veel Psorinovo® nodig of loopt de kans er geen baat bij te hebben): Vermijd: alle schillen van fruit, dus ook wijn, sherry, vermouth e.d., en machinaal bereid vruchtensap, schillen van tomaten, paprika’s en pepers en de kant en klaarprodukten waar dat in kan zitten, zoals soep uit blik of pakjes, bouillonblokjes, paté, sausjes e.d. Kruidnagel, kerrie,kaneel,kummel,mosterd, anijs, pinda’s, pindakaas/-saus, slaolie en alle gebrande noten omdat die in arachide olie (=pindaolie) zijn gekookt. Toegestaan zijn: knoflook, peterselie, uien, tuinkruiden, saffraan, fruitazijn, olijfolie, mais-, soja-, zonnebloem- en lijnzaadolie. Augurken zonder peper en cocktailaugurken, cocosnoten, hazelnoten, walnoten en amandelen. Alcoholische dranken zoals bier, jenever, whisky, gin en rum. Alle niet genoemde voedingsmiddelen. Een zelf geperste sinaasappel of geschilde appel is dus geen probleem.

Mm, in mijn geval zou het kunnen kloppen want tomaten, pindaolie, appels met schillen e.d. gebruik ik volop. Ik gebruik 2x4 tabletten per dag.
Laatst bewerkt: 4 jaren 2 maanden geleden door To.