Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Hoe kwam ik in aanraking met Psorinovo

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 10 maanden geleden - 6 jaren 10 maanden geleden #760 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Hoe kwam ik in aanraking met Psorinovo
Misschien eens aardig om te weten te komen hoe de forumleden met Psorinovo in aanraking kwamen. Jim vertelt hier ergens op het forum dat dat door een gelukkig toeval was, maar dat wekte nu juist mijn nieuwsgierigheid op.
Zelf had ik jarenlang een zeer milde vorm van psoriasis. Een paar kleine plekjes en die verdwenen als sneeuw voor de zon met een paar keer smeren met Dermovate. Misschien wel 30 jaar zo gesmeerd. Dan weer vele maanden niet en dan weer een paar keer.
Vorig jaar ineens ernstige uitbraak op onderarmen, onderbenen, handen en voeten.
Afspraak met dermatoloog gemaakt. Nu toen een paar maanden lang diverse smeersels gebruikt. Of er nu vitamine D in zat of niet. Niets hielp. Toen ben ik gaan googelen op psoriasis en stuitte op de vereniging van Psorinovo. Forum bestond nog niet.
De gebruikerservaringen deden eerlijk aan, maar dat het in de hoek van de natuurartsen zat, stond me niet aan. Een soort homeopathisch middel? Geldklopperij, zoiets wat alleen in die reformzaken te verkrijgen is? Net zoiets als het paardenmelkverhaal?
De naam van Dr. Van Loon stond me wel aan. Een internist, dan zit het toch niet in de hoek van de homeopathie? Ook de vermelding van een paar dermatologen stond me wel aan.
Ik heb me schrap gezet voor het volgende bezoek aan de dermatologe.
Laat ze nu zelf beginnen over dimethylfumaraat!! Ik begon over Psorinovo. Dat kende ze niet en toen ik over een internist begon, zei ze wat heftig: wat weet een internist nu van huidziekten af?
Ben toen met het recept naar de plaatselijke apotheek gegaan en heb gezegd dat ik er op stond dat ik Psorinovo zou krijgen. Dat is gebeurd, maar ik moest wel 18.50 rembours betalen. Nu stuur ik het recept - ondertussen schrijft de dermatologe er nu Psorinovo op - op naar Mierlo- Hout in Helmond en twee dagen later, zonder extra kosten wordt het keurig verpakt afgeleverd. Ik ben hier zo over te spreken dat ik per omgaand de rekening voldoe. Het middel wordt achteraf vergoed door mijn zorgverzekeraar.
Ik ben prima te spreken over deze dermatologe en blijf bij haar. Als ze niet op de lange termijn had mee willen werken, zou ik naar een andere arts gegaan zijn. Niet nodig nu.
Onbekende gasten die meelezen, twijfel niet. Proberen.
Laatst bewerkt: 6 jaren 10 maanden geleden door Jim. Reden: Spellingfoutje aangepast
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #779 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Hoe kwam ik in aanraking met Psorinovo
Hoe ben ik met psorinovo in aaraking gekomen? Allereerst heb ik ooit, in een heel ver verleden een poging gewaagd met fumaarzuur. Maar omdat de bijwerkingen zo hevig waren en het resultaat op zich liet wachten, ik was ook best wel wat ongeduldig in die tijd, ben ik er al heel snel weer mee gestopt.

Hoe dan psorinovo? Ik heb meegewerkt aan het project www.iamwhatiam.nl . Daar is aardig wat publiciteit aan gegeven en na verloop van tijd was er een telefoontje gekomen bij het communicatiebureau waarin een mevrouw verzocht of ze mijn nummer hebben mocht, om me te bellen. Het bureau heeft haar nummer genoteerd en dat aan mij doorgegeven. Ik heb die mevrouw gebeld en ze vertelde me over psorinovo en een arts in abcoude die dit begeleide. Ik ben toen op de site geweest, alles gelezen en opgeslagen. Op enig moment, ben ik naar mijn huisarts gegaan en er naar gevraagd. Maar omdat dit niet in haar protocol of stappenplan voorkwam wilde ze het niet begeleiden. Maar ze wist een dermatoloog die dit wel deed en heeft me doorverwezen. Dat is de dermatoloog die ik nu heb.

Ik vroeg naar psorinovo, had ze nog nooit van gehoord, wel van fumaarzuur, natuurlijk. Ze vroeg of ik niet wilde starten met licht therapie. Ik zei nee, want ik ben al jaren geleden verschrikkelijk verbrand door onoplettendheid van het ziekenhuis, destijds. en daar had ik gen zin mer in. Afijn, toch over laten halen en thuisbehandeling gedan. Het effect was groots, binnen 6 weken was alles weg, maar binnen 4 weken ook alles weer terug. Toen nog ens een kuur gedaan, met het zelfde resultaat. Dat werd hem dus niet. Toen toch weer naar fumaarzuur geinformeerd en een beetje gepushed en toen gestart, in april van dit jaar. Heb er wel voor gezorgd dat ik psorinovo kreeg.

Resultaat? hier en daar een plekje nog over. ik kan zeggen dat het voor 98 procent weg is. en die 2 procent neem ik voor lief.
dus zo ben ik met psorinovo in aanraking gekomen. Door een lieve mevrouw die, zoals ze zo mooi zei, vond dat het niet nodig was om met psoriasis rond te blijven lopen als je er iets aan kan doen. En dat is wat ik nu dus ook overal verkondig.

Groetjes,

John