Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Gewrichtsklachten / Artritis Psoriatica

• Marijke
  • Marijke's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #479 door Marijke
Marijke heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Gewrichtsklachten / Artritis Psoriatica
Zijn er mensen hier die last hebben van gewrichtspijnen?
Hierbij doel ik met name op artritis psoriatica.
2 jaar geleden last gehad van de kleine gewrichten,
nu zo nu en dan een vleugje wanneer het later weer verdwijnt.

Mijn moeder heeft momenteel ook pijnklachten en de huisarts is aan het onderzoeken op het gebied van reuma. Hier is tot zover niets uit gekomen.
Ik ben reuze benieuwd of er iemand is die buiten de kleine gewrichtsklachten meer klachten heeft of heeft gehad?

Wat zijn jullie ervaringen er mee?
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 2 maanden geleden #480 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Gewrichtsklachten / Artritis Psoriatica
Toen ik 23 was kreeg ik een forse keelontsteking. Na die tijd schietende pijnen dan weer in een vinger en dan in een knie. Soms dik, warm en rood. Bloedonderzoek wees niets uit terwijl het alle verschijnselen had van acuut gewrichtsreuma. Een paar jaar later verhuisd en andere huisarts. Toen werd die diagnose wel gesteld en kreeg ik antibioticum ingespoten.. Ik meen Penidural. Maandenlang
met een zekere regelmaat kreeg ik die injecties. Klachten verdwenen maar toch ben ik gevoelig m.b.t mijn gewrichten. Ik kan zomaar een dag last hebben van een knie of vinger. Maar nooit zo erg als toen. Maar of dit met psoriasis te maken heeft???? Ik heb er wel van opgestoken dat bloedonderzoek ook niet alles bewijst.
  • Marijke
  • Marijke's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 2 maanden geleden #485 door Marijke
Marijke antwoordt op het onderwerp: Re: Gewrichtsklachten / Artritis Psoriatica
Hoi To,

Bedankt voor het delen met je ervaringen.
Rood en dik is het bij mij nooit geweest, maar op de foto's inderdaad ook niets te zien. Zo zie je maar dat je toch veel overeenkomsten ziet of op elkaar lijkende symptomen.

Betreft jouw verhaal, zou me niet verbazen dat het een samenhang is met de psoriasis. De keelontsteking is bij mij tevens een bekend verhaal.
Als kind, met name in de pubertijd was ik een lopende keelontsteking.
3x per jaar was geen uitzondering.

Groetjes Marijke
Meer
6 jaren 9 maanden geleden #800 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Gewrichtsklachten / Artritis Psoriatica
Marijke,

Beter laat dan nooit, en als het goed is ben je automatisch geabonneerd op dit onderwerp dus krijg je vanzelf een signaal.
Ja, ik heb ook gewrichtsklachten, nog sterker, dat is mijn vorm van psoriasis.
nu op 6x120mg is het onder controle, maar ... nog steeds wel voelbaar. In sommige weersomstandigheden, welke precies is geen peil op te trekken omdat er waarschijnlijk een soort vertragingsmechanisme aan het werk is, wordt het erger en minder.
Vaak bij het opstaan wat stijfjes, maar dat is snel genoeg weg, en ik kan er gewoon mee leven.
Mijn voeten zijn tamelijk gevoelig geworden, vandaar dat ik niet meer mijn passie uitoefen (hardlopen) maar overgestapt ben op spinning en zelfs de langdurige druk van een gaspedaal van de auto onder mijn voet kan vervelend zijn. Een van de heerlijkheden die het motorrijden mij oplevert, want daar heb je geen gaspedaal. :-)

Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544