Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Vitamine D onderzoek (Engelstalig)

• agaatl
  • agaatl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #876 door agaatl
agaatl antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Sorbitol is ook een fout middel voor gevoelige mensen. Sorbitol is een suikervervanger. Het heeft veel invloed op je darmen.

Mijn man en ik gebruiken vitamine D3 druppels, geadviseerd door een orthomoleculair arts van Biotics Bio-D-Mulsion, zitten geen verkeerde stoffen in. Zoek maar op de site van De Roode Roos.

gr. Agaat
Meer
6 jaren 11 maanden geleden #879 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Nog even mijn 10 cts
Ik gebruik vit D3 Giga capsules van Mierlo-Hout.
Voor mijn "gevoel" heeft het 0,0 effect, ik voel mij niet beter of slechter bij wel of niet gebruiken.

En over vette vis, sowieso vis, dat heeft maar één effect op mij, helaas, ik loop gewoon leeg dan.. Sorry voor de directheid van deze melding. ;-)

Daarnaast voel ik me prima.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 11 maanden geleden #880 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Goeden avond Jim, momenteel ga ik mijn vijftiende dag in en zit nu nog (maar) op 3x30mg. maar voorals nog is er geen resutaat te bespeuren, alleen bemerk ik de de psoriasis wat erger wordt, ik weet niet of dat ook voor komt, maar voorals nog ga ik er positief tegen aan , wilde eerst geen Dovobet meer gebruiken, maar dat heb toch maar weer gedaan, ja enzo rommel je maar een beetje aan. Wat betreft de vit D3 deze slik ik in een hogere variant omdat het onderzoek uit wees dat ik het toch te kort kwam plus een z.g.n vet pil omega 3 .
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #928 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Fijn dat er iemand is die bewaakt of we niet teveel offtopic gaan. Met het risico berispt te worden omdat ik nog even antwoord geef, To, dank voor je antwoord. En je kent me ondertussen wel goed genoeg om te weten dat wat ik wil,ook gebeurd. Dus dat komt goed.

Anke, zoals het nu is, teken ik er nog zteeds voor, gezien hoe het geweest is. Maar goed, het kan beter, dus het zal beter...

On topic: Mijn vitamine D gehalte is nog altijd uitstekend, ik heb daarvoor geen aanvullende pilletjes nodig....nog. Zal wel komen omdat ik zoveel buiten ben.

Tot zover...
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #931 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Na een correcte opmerking over het afwijken van het onderwerp vitamine D, het ging intussen over de dosering, is dit stuk van de discussie verplaatst naar onderwerp: "N.a.v. De oplossing: Psorinovo (opbouwschema e.d)"

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 10 maanden geleden #935 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
Ja dat is waar.
  • busjgh
  • busjgh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 9 maanden geleden #1006 door busjgh
busjgh antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D onderzoek (Engelstalig)
In het Plus magazine staat een artikeltje over Vitamine D3 en zijn/haar ontstekingsremmende eigenschappen. De link is:

gezondheid.plusonline.nl/voeding/nieuws/...ne-d-remt-ontsteking

In dit artikel staat dat het effect optreedt bij minimaal 30 ng/ml en het sterkst is bij 50 ng/ml (nanogram per milliliter). Het molgewicht van vitamine D3 is ca. 385 g/mol, zodat het effect optreedt bij minimaal 78 nmol/liter en het sterkst bij 130 nmol/liter.
Ik heb dit omgerekend omdat de laboratoriumresultaten uitgedrukt worden (althans bij mij) in nmol/liter.
Zelf zat ik de laatste keer op 100 nmol/l en daarvoor op 140 nmol/l.
Mijn advies is dus als het even kan, bij elke (jaarlijkse ?) bloedtest ook laten testen op vitamine D3 gehalte.