Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Een goed middel tegen kloven is Leukoplast

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 5 maanden geleden #280 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Een goed middel tegen kloven is Leukoplast
Op dit moment heb ik ook psoriasis onder mijn voeten. Dat houdt
in dat ik er erg veel eelt onder heb en dat er barsten in komen. Wij hebben een
goedkope remedie daartegen. Mijn man(geen psoriasis, maar wel eens eeltkloven)
gebruikte altijd Leukoplast of een ander merk en deed dat er op. Nu ben ik het ook
gaan doen. Ideaal. Ongeveer na 15 minuten ben je de pijn al kwijt. Ik laat het er op
zitten tot het los gaat zitten na een paar dagen en de kloof is weg. Voor de
zekerheid zal ik er een afbeelding bij zetten wat ik bedoel.

Bijlagen:
  • kunstl
  • kunstl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 5 maanden geleden #283 door kunstl
kunstl antwoordt op het onderwerp: Re: Een goed middel tegen kloven is Leukoplast
Het is natuurlijk prachtig dat u een "doekje voor het bloeden", t.w.leukoplast voor kloven hebt ontdekt en gebruikt. Leukoplast bevat zinkoxide en zink is een geneesmiddel voor de huid. In vroeger tijden schreef ik als huisarts vaak zinkzalf voor en het zit ook in babyzalven. Van uw advies kunnen anderen dus plezier hebben. Maar er zijn ook vrij veel mensen die allergisch zijn voor leukoplast. Dat wordt veroorzaakt door de in leukoplast aanwezige latex. Deze mensen doen er goed aan Leukoplast pro LF te gebruiken.

Echter, hoe waardevol uw tip ook, mijn woordspeling zegt het al, leukoplast gebruiken is maar een noodoplossing.

In 99 van de 100 gevallen ontstaan kloven (en trouwens ook eelt) door -of mede door- een tekort aan vitamine D3. Dat tekort leidt niet alleen tot het ontstaan van huidkloven, het kan ook zogenaamde "wintervoeten" ten gevolge hebben en een verergerende rol spelen bij psoriasis. Een goede psoriasisbehandeling houdt ook in controle van de vitamine D3 spiegel in het bloed (serum) en behandeling van een tekort. De geleerden ruzien er nog over hoe hoog het vitamine D3 gehalte precies moet zijn. Men is het er wel over eens dat dit minstens 80 nmol/L moet zijn, maar vermoedelijk is er sprake van individuele verschillen in behoefte [Datzelfde speelt ook bij vitamine B12]. Bij mensen rond de Middellandse zee die veel in de zon lopen met onbedekte huid kan het gehalte wel 3x zo hoog zijn. In onze contreien komt zowel bij jongeren als bij ouderen vitamine D tekort in forse percentages voor. Dit kan een factor van belang zijn bij het ontstaan van tal van grotere en kleinere klachten, waar de arts de oorzaak niet van weet of niet aan denkt; bijvoorbeeld brokkelende nagels of inscheuren van nagels, maar ook depressie, hart-en vaatziekten en bepaalde vormen van kanker. Op de website nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_D is hierover van alles te lezen. Let wel: De gebruikelijke vitamine D supplementen van de drogist zijn niet geschikt om een tekort aan vitamine D3 op te heffen, wel om een normaal gehalte te handhaven. Raadpleeg uw psorinovo-arts en ga niet ongecontroleerd vitamine D3 slikken.
L. Kunst, arts n.p.