Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Wat kun je het beste op het recept laten zetten?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #270 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
Mijn dermatoloog zet op het recept: dimethylfumaraat e.c.
Ik lever het in bij Mierlo-Hout en krijg dan Psorinovo. Mijn verzekering lijkt het te vergoeden.
Moet ik nu zo doorgaan of is het toch verstandiger om te vragen aan de dermatoloog bij het volgende bezoek of ze Psorinovo op het recept wil zetten.
  • kunstl
  • kunstl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #285 door kunstl
kunstl antwoordt op het onderwerp: Re: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
In de rubriek vergoedingenbeleid voor de leden wordt aangegeven wat er op een recept moet staan om te allen tijde het juiste middel, t.w. psorinovo te krijgen.
Dit kan van belang zijn voor de verzekering, die soms wel eens een zigzagkoers volgt en het middel de ene keer wel en de andere keer niet vergoedt.
Als u het recept naar Steunpuntapotheek Mierlo Hout stuurt komt het altijd goed, maar de laatste tijd beginnen sommige verzekeraars te eisen dat het middel via de eigen, locale apotheek wordt afgeleverd. Dat lijkt absurd, want daardoor wordt het uiteraard duurder, die apotheker wil er ook wat aan verdienen. Echter, er er zit meer achter: menige verzekeraar is ook eigenaar van apotheken en soms van een organistaie van apothekers. Door het via de eigen organistie te laten lopen verdienen ze er uiteindelijk toch weer meer aan.
Wat de benaming betreft moet op het recept moet staan: Dimethylfumaraat 30 mg Z-15568865 (Psorinovo) of Dimethylfumaraat 120 mg Z-15568873 (Psorinovo). Dan maakt het niet meer uit of het recept bij de locale apotheek dan wel bij Steunpuntapotheek Mierlo Hout wordt ingeleverd.
L. Kunst, arts n.p.
Laatst bewerkt: 7 jaren 6 maanden geleden door kunstl. Reden: typefout
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #311 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
dat is ook precies zoals ik het gedaan heb. Ik heb de info van de site van mierlo hout gehaald en dit exact door en ook mee gegeven aan de apotheker. Met de mededeling dat het dat is wat ik hebben wil, en niets anders. En dat is prima gelukt. Dus To, gewoon briefje erbij doen met de info zoals dr. Kunst dit aangeeft.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #312 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
Ja, ik heb vanaf het begin Psorinovo gekregen. Ik heb dat zelf aangegeven. Ik bedoel eigenlijk: wat is beter om op het recept te laten zetten voor de verzekering? Als je DF laat zetten, vergoeden ze het automatisch en als je Psorinovo laat zetten, krijg je misschien problemen met de vergoeding. Dat was eigenlijk mijn vraag.
  • kunstl
  • kunstl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden #313 door kunstl
kunstl antwoordt op het onderwerp: Re: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
Ik heb het hierboven al duidelijk aangegeven wat op het recept moet staan als je zowel het juiste preparaat wilt krijgen als ook de grootst mogelijke kans wilt maken om het vergoed te krijgen van de ziektekostenverzekering. Dat laatste is nooit helemaal zeker omdat verzekeringen soms een zigzagkoers volgen en enkelen het middel helemaal niet vergoeden; om wat voor reden dan ook. En het is natuurlijk ook een simpele manier voor een verzekeraar om te bezuinigen als ze iets niet vergoeden.
Maar nogmaals: De benaming die op het recept moet staan luidt: Dimethylfumaraat 30 mg Z-15568865 (Psorinovo) of Dimethylfumaraat 120 mg Z-15568873 (Psorinovo). Dan maakt het niet meer uit of het recept bij de locale apotheek dan wel bij Steunpuntapotheek Mierlo Hout wordt ingeleverd.
L. Kunst, arts n.p.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #314 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Wat kun je het beste op het recept laten zetten?
Ja, maar ik wil nu juist weten kun je er ook alleen Psorinovo op laten zetten?
Dus niet met al die nummers erachter, maar gewoon op het recept:
Psorinovo 9 tabletten van 120 mg.
  • kunstl
  • kunstl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #315 door kunstl
Natuurlijk kan worden volstaan met alleen de naam en de sterkte. Als u het dan maar niet erg vindt dat uw apotheek het recept niet begrijpt, dat u wat anders krijgt dan uw bedoeling is of dat uw ziektekostenverzekeraar geen vergoeding geeft; want die mogelijkheden zitten er in.
Alleen rechtstreeks opsturen aan Steunpuntapotheek Mierlo Hout garandeert dat u met deze simpele manier van voorschrijven het juiste middel krijgt, maar houdt het risico in dat het middel niet vergoed wordt door bepaalde verzekeraars.
L. Kunst, arts n.p.
Laatst bewerkt: 7 jaren 6 maanden geleden door kunstl. Reden: aanvulling om te voorkomen dat deze discussie voortzeurt
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 6 maanden geleden #316 door To
Helemaal duidelijk. Dan ga ik niet bij de dermatologe zeuren om Psorinovo op het recept te zetten. Ik stuur het toch rechtstreeks op naar Mierlo-Hout en het is tot nu toe vergoed. Dan hou ik het zo. Dank u wel.