Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Welke handcrème gebruikt u?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 4 maanden geleden #202 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Welke handcrème gebruikt u?
De afgelopen maanden heb ik veel handcrèmes gekocht en gebruikt. Dit om te proberen om de schilfers binnen de perken te houden. De ene crème leek net op aftersun en drupte op je kleren, van de ander merkte je nauwelijks iets. Ik had altijd een tube in mijn zak, tas, auto, werk e.d. Nu heb ik een crème ontdekt en dat is voor mij in ieder geval een blijvertje. Ik heb het bij het Kruidvat gekocht en kost 5 zoveel. Het enige nadeel is dat het een schroefdop is en niet met zo'n klepje. Maar ja, een klepje kan weer afbreken. Als je iets op je hand doet ( er staat op dat je het 200 keer kan gebruiken!) blijft het op je hand plakken en valt er niet direct af. Als je het insmeert, trekt het vrij snel in en er blijft een gladachtig laagje over op je hand. Dat voelt heel fijn aan en het blijft ook een hele tijd zo. Ik zal er een afbeelding bij zetten. Ik hoor graag over andere ervaringen of crèmes.

Bijlagen:
  • zwervervospc
  • zwervervospc's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #305 door zwervervospc
zwervervospc antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
Ik had altijd hele ruwe handen.
's Winters was altijd heel erg. Maar nu gebruik ik al jaren geen handcremes meer. heel af en toe.
Ik gebruik ruim 10 jaar psorinovo en na een paar jaar werden mijn handen "gladder"
Nel Zwerver
  • kunstl
  • kunstl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #307 door kunstl
kunstl antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
Het gebruik van zalf of cremes is natuurlijk een hulpmiddel zolang de psoriasis nog niet met psorinovo onder controle is gebracht of niet volledig onder controle is te brengen op bepaalde plekken. Als vitaminetekorten en voedingsfouten alsmede comorbiditeit zijn uitgesloten als oorzaak daarvan, wat niet zo'n eenvoudige klus is, kan de arts tacrolimuszalf voor schrijven, als specialitee: Protopic. Dit heeft een met corticosteroidzalf vergelijkbaar effect, maar heeft niet de daarbij behorende nadelen, zoals dat de huid er steeds dunner door wordt. Dit middel werkt plaatselijk op de immuuncellen in de huid, zodat daar een beter evenwicht ontstaat. Men heeft zoiets tientallen jaren geleden in Duitsland ook al eens geprobeerd met fumaraten in zalfvorm, maar dat bleek averechts te werken.
L. Kunst, arts n.p.
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #936 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
Ja To ik ken het deze creme, en als ik inmiddels geen andere er op gesmeerd heb gebruik ik deze vooral toen m'n vingertoppen aardig in de puinpoeder lagen, dan is zón cremetje prima blijft er lager op zitten. maar momenteel begint of psorinovo of vit d3 z'n vruchten af te werpen m'n armen en benen zien er nog niet uit maar langzaam maar zeker gaat dat ook wel goed komen, gezien de resultaten op het forum.
  • To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 6 maanden geleden #937 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
Sinds ik van de psoriasis af ben (door Psorinovo) (Ik volg GEEN dieet) gebruik ik de creme eigenlijk niet meer. Op mijn voeten smeer ik nog wel eens (te weinig!)vaseline om de voeten zacht te houden.
  • troostlebbinga
  • troostlebbinga's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #938 door troostlebbinga
troostlebbinga antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
't ja zoals ik al zeg geduld is ( wordt) een schone zaak!
  • david
  • david's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 6 maanden geleden #939 door david
david antwoordt op het onderwerp: Re: Welke handcrème gebruikt u?
Tientallen cremes en zalven geprobeerd maar niets werkt zo goed als de good-old vaseline (Etos eigen merk blauwe pot smeert het beste en blijft lekker vet). Gelukkig steeds minder nodig dankzij de Psorinovo :-).