Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Pijn

• zjarl
  • zjarl's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #286 door zjarl
zjarl antwoordt op het onderwerp: Re: Pijn
zit op 6 tabletten. maandag naar 7, donderdag naar 8.
Tot nu toe geen verandering.
Groet,Charley.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #288 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Pijn
Ha, die Charley, we hebben je een poos gemist!! Wat ga jij hard met Psorinovo!
Jij gaat dus met twee omhoog per week. Bedoel jij nu tabletten van 30 mg of van 120 mg. Dat is dus wel een verschil. Zit er niet over in, het komt vast goed. Ik merkte pas na drie maanden zichtbare verbetering en ik lees over leden die nog later pas resultaat hadden. Soms zelfs na een jaar pas.
Bij 8 Psorinovo van 120 mg ging ik resultaat zien.
  • haanappelm
  • haanappelm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #297 door haanappelm
haanappelm antwoordt op het onderwerp: Re: Pijn
hallo,
Ook ik had een jaar geleden heel veel pijn, jeuk, slapeloosheid, kon niet liggen of zitten, na een acute uitbraak van alle soorten psoriasis o.a. guttata. Kwam door streptokok (keelontsteking) Had al 25 jaar psor. vulgaris. Lichttherapie en zalf hielpen niet meer. Dus eerst goed gestart met een kuur in Slowakije (zoek reisbureau Cesta) De helft was er af na drie weken maar ik zat nog helemaal onder.De stress was ook weg, heeeel belangrijk. Na deze kuur met zwavelbaden e.d. onmiddelijk gestart met langzaam opbouwen psorinovo. Die had meteen succes. Nu na een jaar heb ik 120 gr een pil dus. Ik blijf schoon, maar leef gezond en pas wel het dieet toe, anders krijg ik maagpijn en flushes. Heeel blij dus. veel succes
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #300 door zjarl
Ha, eindelijk iemand die ook pijn heeft ervaren.
Ik slik nu 7 x 30 = 210 mg per dag
Er is nog geen resultaat.
Ik wil gestaag door gaan.
Bedankt voor je reactie.
Vriendelijke groet, Charley.
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #301 door To
Jij hebt dus een arts die heel langzaam opbouwt. Ik ging na de vierde week toen ik op 120 mg per dag stond ineens opbouwen met 120 mg. per week!
Jij zit dus in de zevende week op 210 mg per dag. Ik zat in de zevende week op 4x120 mg = 480 mg. Dat is nogal een verschil met jou. Ik ging dus pas verbetering merken bij ongeveer 8x120 mg = 960 mg! Dus Charley, je komt net kijken. :)
Houd moed!
  • fixsweersm
  • fixsweersm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #321 door fixsweersm
fixsweersm antwoordt op het onderwerp: Re: Pijn
Ja je bent niet de enige die pijn ervaart! Verder denk ik dat velen een "niet zeuren" mentaliteit hebben. Ik slik nu 6x120 mg en heeft even geduurd tot het moment dat ik daar was. Wat ik van mijn arts hoor is dat een man vaak een hogere dosering nodig heeft voordat er verbeteringen op treed. Soms wel meer dan bij To.

Veel succes met de opbouw, houd moed!
  • zjarl
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #327 door zjarl
Fijn dat er weer iemand is die, net als ik,
niet mee doet met de ''niet zeuren mentaliteit''.
Ik wil gewoon zeggen wat ik op mijn hartje en huidje heb.
Wie doet er nog meer mee ?
Bedankt voor je reactie, Charley B)
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #346 door To
Fixsweersm, dat zou best kunnen dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen wat betreft de hoeveelheid tabletten die je mag slikken.
Ik vermoed dat het niet met man/vrouw zijn te maken heeft, maar met lichaamsgewicht. Als ik onze hond een wormkuur moet geven, moet ik ook de hoeveelheid geven die past bij het lichaamsgewicht. Je kent dat wel. Samen op de weegschaal en dan de hond weer op de grond en... we hebben het gewicht ;) Eigenlijk heel logisch, nu ik er zo over nadenk.
Ik ben vrij lang, dus kan wel wat gebruiken.

Moed houden he Charley. Als ik rondneus op internet zijn er meer mensen die resultaat zien op langere termijn dan wonderverhalen van 2x30 mg.
  • fixsweersm
  • fixsweersm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 3 maanden geleden #348 door fixsweersm
fixsweersm antwoordt op het onderwerp: Re: Pijn
Haha...nou geloof me...het zal echt niet aan gewicht liggen.
Ik weet niet wat jij op dit moment weegt, maar ik wel wat ik 1,5 jaar geleden woog.Maar wie weet.

Ik weet wel dat Psoriasis bij mannen en vrouwen zich over het algemeen erg verschillend openbaart.

Wellicht dat de kenner hier een antwoord op heeft, je zou het ook eens bij je volgende bezoek van je arts kunnen vragen ;)
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 3 maanden geleden #349 door To
Als je nu heel dun en mager bent, zeg superslank. Zou je dan niet eerder last van bijverschijnselen hebben? Paracetamol gaat toch ook min of meer naar gewicht. Kinderen krijgen een lagere dosis. Ach, het maakt mij niets uit, als het maar helpt. ;)
In een hap werk ik er 5 weg. Ik word er al bedreven in. Hahaha.