Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Informatie over controle van de Lymfocyten

• Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
1 jaar 1 maand geleden - 4 maanden 2 dagen geleden #1969 door Jim
Jim heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Informatie over controle van de Lymfocyten
Op de site, onder menu Veel gestelde vragen , is een artikel toegevoegd over controle van de Lymfocyten.

Deze toevoeging bevat een beschrijving van Dr. Kunst omtrent hoe om te gaan met het fenomeen dat de lymfocyten nog weleens omlaag willen gaan bij het gebruik van Psorinovo.

Deze uitbreiding is ingegeven doordat de laatste tijd de dermatologen nogal eens een schrikreactie vertonen als de lymfocyten van een patient omlaag gaan en vaak de neiging hebben om de medicatie te stoppen. De lagere lymfocytenwaarde hoeft geen enkel probleem te zijn als er maar verstandig mee omgegaan wordt. Hoe je dit moet doen staat in het artikel.

Er zijn de laatste tijd wat meer gevallen van PML ( zie het artikel ) geconstateerd. Echter NIET bij het gebruik van Psorinovo maar onder andere bij het gebruik van Dimethylfumaraat bij Multiple Sclerose. Het heeft te maken met een te snelle opbouw van medicatie en het niet intermitterend gebruiken van de medicatie.
Waarschijnlijk schrikken de dermatologen van deze informatie die in onderzoeken naar voren komt. Het blijft echter van buitengewoon belang om de medicatie op de correcte manier te gebruiken. Dit is uitgebreid beschreven in een eerdere publicatie van dr. Kunst. U kunt uw dermatoloog hierop wijzen.
Als dit protocol gehandhaafd wordt is Dimethylfumaraat en voor ons Psorinovo, een van de veiligste medicaties die er bestaan en kan het inderdaad, zoals al eens eerder door dr. Bing Thio verteld is in een presentatie op televisie, het aspirientje van de toekomst zijn voor verschillende chronische aandoeningen.
Meer wetenschappelijk onderzoek in de juiste context is dat ook gewenst.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
Laatst bewerkt: 4 maanden 2 dagen geleden door Marina. Reden: linken aangepast
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
1 jaar 1 maand geleden #1970 door To
To antwoordt op het onderwerp: Informatie over controle van de Lymfocyten
Met veel interesse het artikel gelezen. Ik sla al enige tijd de medicijnen in het weekeinde over maar echt veel lager werden de bloedwaarden niet, maar ietsje. Nu ben ik ook maar begonnen om op de vrijdag te stoppen. Nu vanmorgen weer 2x120 mg ingenomen en 2uur later al een flush. :blush:
Ondertussen slik ik ook geen 9 tabletten meer maar 4 per dag. Ik denk dat ik dat ook maar eens af ga bouwen naar bijv 3.
  • Jim
  • Jim's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
Meer
1 jaar 1 maand geleden #1971 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Informatie over controle van de Lymfocyten

To schreef : Met veel interesse het artikel gelezen. Ik sla al enige tijd de medicijnen in het weekeinde over maar echt veel lager werden de bloedwaarden niet, maar ietsje. Nu ben ik ook maar begonnen om op de vrijdag te stoppen. Nu vanmorgen weer 2x120 mg ingenomen en 2uur later al een flush. :blush:
Ondertussen slik ik ook geen 9 tabletten meer maar 4 per dag. Ik denk dat ik dat ook maar eens af ga bouwen naar bijv 3.

Uiteindelijk zullen je lymphocyten waarden geleidelijk aan weer hoger moeten worden. Maar dat kan heel traag gaan.
Alleen volledig stoppen doet ze weer helemaal terugveren naar hun normale waardenm maar dat is natuurlijk geen optie.
Als je het kunt redden met een lagere dosering is dat natuurlijk altijd mooi !

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544