Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Psoriasis en gluten

• Koning
  • Koning's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
4 jaren 1 maand geleden - 4 jaren 1 maand geleden #1691 door Koning
Koning heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Psoriasis en gluten
"Patients with psoriasis have been shown to have a higher prevalence of other autoimmune diseases including celiac disease, a condition marked by sensitivity to dietary gluten"
Bron: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24780176

"Several studies have reported an association between psoriasis and AGA, with improvement in severity of psoriasis on a gluten-free diet." (volgens dit onderzoek relatie niet aangetoond)
Bron: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21198518

"Patients with psoriasis have been found to have an increased incidence of IgG/IgA anti-gliadin antibodies compared with healthy controls [38] and one study has also demonstrated that a GFD for a period of 3 months improved disease severity in psoriatic patients with anti-gliadin antibodies."
Bron: www.ijdvl.com/article.asp?issn=0378-6323...ge=115;aulast=Kaimal

Wie is bekend met deze relatie?
En zo ja, wie vervangt gluten (brood) met iets anders? En wat?
Laatst bewerkt: 4 jaren 1 maand geleden door Koning. Reden: toevoeging
  • To
  • To's Profielfoto
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
4 jaren 1 maand geleden #1692 door To
To antwoordt op het onderwerp: Psoriasis en gluten
Gelukkig heb ik geen glutenvrij dieet, maar onze zoon had als tweejarige jongen coeliakie. Hij heeft een keer een darmonderzoek gehad en zijn darmwand was beschadigd. Een paar jaar lang een dieet gevolgd. Broodbakmachines waren toen niet zo in zwang en ik moest wel 30 km rijden om glutenvrij brood te kopen. Lastige ziekte want gluten zit zelfs in worst en snoep.
Onze zoon, toen zoontje - moest weer gluten gaan gebruiken en toen weer een onderzoek. Het was niet duidelijk. We zijn met het dieet gestopt. Hij is nu in de 30 en ik hoor er niet meer zo over of hij nog diarree e.d. heeft. Wel heeft hij ook wat aanleg voor psoriasis. Maar het trekt steeds weer snel weg. Maar wie weet als hij mijn leeftijd heeft en het toch doorbreekt. Ik kreeg het ook pas veel later, tenminste erger.