Attentie

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Geen reactie op histamine-prik door Psorinovo?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #1469 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Geen reactie op histamine-prik door Psorinovo?
Mijn KNO arts wilde dat ik me liet testen op allergie. Ik ben bekend met huisstofmijt e.d. en daar vroeger als puber voor gedesensibiliseerd. Ik mag wel zeggen met succes. Nu heb ik het wel eens als ik in de tuin bezig ben of dat we fietsen ik erg nies e.d. Vandaar het onderzoek.
Vandaag kreeg ik 10 cijfers op mijn onderarm, bij elk cijfer een druppeltje vloeistof en toen werd elke druppeltje/cijfer aangeprikt. Van te voren was gezegd dat nummer 1 niet op mocht komen. Als dat zou gebeuren was dat een teken dat ik allergisch voor de vloeistof (fysiologisch zout was dat, naar ik meen) was en had de test weinig zin. Nummer 2 histamine moet opkomen bij iedereen.
Nu test uitgevoerd en na een kwartier bleek dat nummer 3 opgezet was. Dus allergisch voor grassen. Maar ..... nummer twee liet geen reactie zien. Ze heeft toen nog een keer nummer 2 in de andere arm geprikt, maar ook dat bleef negatief. De verpleegkundige vond dit heel vreemd. Officieel is de test/uitslag nu onbetrouwbaar. Dat ik niet reageer op histamine zou in medicijnen kunnen zitten. Het enige wat ik slik is" Omeprazol (maagzuurremmer) en Psorinovo. Kan Psorinovo je immuun systeem zo onderdrukken dat de histamine geen reactie laat zien? DMF stond trouwens niet bij de lijst van middelen die je van te voren niet in mocht nemen, zoals bijv. antidepressiva. Dat slik ik dus niet.
Wie weet hier het antwoord op?
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #1471 door To
To antwoordt op het onderwerp: Geen reactie op histamine-prik door Psorinovo?
Vanmorgen weer bij de K.N.O. arts geweest. Hij dacht niet dat het niet reageren op de histamine injectie in de Psorinovo kon zitten. Het blijft vreemd. Nu krijg ik een bloedonderzoek. Mooi, dan laat ik dat gelijk met mijn bloedonderzoek voor de dermatologe samenvallen. Anders word ik helemaal lek geprikt. :woohoo:
Meer
5 jaren 3 maanden geleden #1473 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Geen reactie op histamine-prik door Psorinovo?
Zou eigenlijk een vraagje zijn voor dr. Kunst. Ik heb geen idee of het in de Psorinovo zou kunnen zitten. Overigens vermoed ik dat Psorinovo het immuunsysteem niet zodanig onderdrukt dat het effect zou hebben. Die uitlating doe ik op basis van observatie van mijzelf. Ik heb recent in mijn directe werkomgeving ongeveer de helft van mijn collega's ziek zien worden, snotteren, griepverschijnselen en ga maar door. Met een iets onderdrukt immuunsysteem zou ik verwachten dat ik dan een van de kandidaten zou zijn om dit over te nemen. Maar .... mijn lijf geeft geen krimp... ben, gelukkig, al heel lang niet ziek geweest. En dat match niet met een verzwakt immuunsysteem.

Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 3 maanden geleden - 5 jaren 3 maanden geleden #1476 door To
De arts wist er ook geen antwoord op te geven. Ik ben dus benieuwd wat er uit het bloedonderzoek gaat komen. De arts zei wel dat het eerste onderzoek nu niet betrouwbaar was geweest omdat ik niet op histamine gereageerd had. Ik heb ook op andere dingen niet gereageerd, maar dat zou dus ook kunnen betekenen dat het wel een plus had kunnen zijn. We wachten maar af en het is allemaal niet zo belangrijk. Belangrijker is dat er nog Psorinovo bestaat en dat het nog steeds goed helpt. :cheer:

Ps. Mijn ervaring is dat onze arts Kunst niet snel reageert. :(
Laatst bewerkt: 5 jaren 3 maanden geleden door To.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
5 jaren 2 maanden geleden #1477 door To
Net bij de dermatologe geweest en ik heb gevraagd of zij een idee had of het niet reageren op histamine iets met Psorinovo te maken kon hebben. Ze vond het een interessante vraag. Ze wist het niet. Ik zou dat aan de arts Thio moeten vragen, zei ze. Omdat ik me voor zowel de dermatoloog als de K.N.O arts gelijk heb laten prikken, zag ik de uitslag van de allergietest op haar uitdraai staan. Inderdaad een andere uitkomst dan de test met prikjes in je arm. Allergisch voor huisstof, bomen-mix en grassen-mix. Ach, allemaal niet zo ernstig. Weer over een half jaar terugkomen en omdat de bloedwaarden goed zijn nog maar 1x prikken in een half jaar tijd.
Meer
5 jaren 2 maanden geleden #1479 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Geen reactie op histamine-prik door Psorinovo?
Heb je even een PM gestuurd.
Jim

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544