Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Vitamine D

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 3 maanden geleden #1179 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Vitamine D
Vandaag hebben we de uitslag per mail gekregen van de enquete die enige tijd terug hier op de website stond. Jim, jij hebt met je foto zelfs een plaatsje in het onderzoek!!!
Bij de conclusie stond het volgende:

"In de meeste multivitamine preparaten zit een minimum dosering van 5 mcg vitamine D. Dit is ook de minimale dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Wordt ervoor gekozen om supplementen te gebruiken met een dosering >50 mcg/d dan is het aan te raden om het bloed te laten testen om hypercalcemie en hypercalciurie te voorkomen"

Kan dokter Kunst ons hierover wat meer vertellen? Is het dus schadelijk om teveel te slikken en moeten we dit ook laten controleren?
  • Blacktomcat
  • Blacktomcat's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 1 maand geleden #1338 door Blacktomcat
Blacktomcat antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D
Ik lees hieruit dat als je minder dan 50 microgram per dag aan Vitamine D(3) slikt, je je bloed eigenlijk niet hoeft te laten testen op hypercalcemie en hypercalciurie.
Aan de andere kant, waarom zou je dit niet overleggen met je behandelaar? Ik kom daar 1 x per jaar, krijg dan een recpt mee, mijn boedwaarden en ik kan alles met hem bespreken. Ook over vitamine D3, wetenschappelijke artikelen, onderzoeken, etc.
Zelf slik ik elke dag:
1 capsule visolie
1 x vitamine C1000
Vitamine D3 ('s-zomers ca. 15 microgram, 's-winters ca. 25 microgram)
Vitamine K2 90 microgram
2 x 30 mg Psorinovo.

Zo, nu is iedereen op de hoogte wat ik slik.
  • To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
6 jaren 1 maand geleden #1342 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Vitamine D
Blacktomcat en visolie. Goede combinatie :lol: