Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

2x5 of 1x10? Wat is beter?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #111 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Als je een brand gaat blussen en je gooit met een helikopter (ik roep maar wat) 's morgens 5 ton water naar beneden en 's avonds weer 5 ton water, dan zal dat minder effect hebben dan 1x10 ton water.
Moraal van dit verhaal. Wat is nu beter: bijv. 2x 5 Psorinovo tabletten op een dag of 1x10 Psorinovo tabletten per dag?
  • frans
  • frans's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 8 maanden geleden #144 door frans
frans antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Dat is duidelijk, echter je hebt wel met je lichaam te maken. Kan het lichaam 1 x 10 verdragen? Waarschijnlijk is 2 x 5 toch verdraagzamer.
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #146 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Komt inderdaad bij dat je lichaam geen uitslaande brand is. :)
De kern van de therapie is een aanvulling te leveren aan de stofwisseling zodat die beter functioneert. Dat gaat beter als je een spiegel van de medicatie in je lichaam opbouwt, wat dus m.i. pleit voor een gespreide inname.

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #150 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Duidelijke taal en ik voel me prima bij 2x4 Psorinovo. Dus ik verdeel het ook maar.
  • zjarl
  • zjarl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 8 maanden geleden #170 door zjarl
zjarl antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Ik ben gestart met
week 1 per dag 1 x 30 mg
week 2 2 x per dag 1 x 30 mg
week 3 3 x per dag 1 x 30 mg
enzv...
Volgens mijn dokter zijn er dan geen bijverschijnselen.
Week 2 eindigd a.s. zondag.
Ik merk niks.
Groet, Charley
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 8 maanden geleden #172 door To
Ik merkte in het begin ook niet zoveel. Wel af en toe een soort opvlieger. Maar niet elke dag. Het is meer een brandend gevoel. Een paar keer was mijn hele bovenlijf rood gespikkeld. Toen ik in een keer 7 tabletten van 120 mg innam, kreeg ik buikkrampen. Toen ben ik het de andere dag gaan verdelen. Dus 's morgens 3 en 's avonds 4. De week daarop 4/4. Ik weet niet goed wat ik zaterdag moet doen. Of ik nog ga verhogen of dat ik het even op 8 laat staan. Hoger kan eigenlijk altijd nog. Ik mag naar 10x120 mg. Maar omdat ik toch wat veranderingen zie, moet ik misschien geduld hebben en eens kijken wat 8 tabletten Psorinovo doen. Ik zat ook al te denken om het met 30mg te gaan verhogen. Ik weet het niet goed.
Maar je moet wel geduld hebben. Het is niet zo dat het altijd snel werkt.
Toen bij mij een aantal jaren geleden psoriasis vastgesteld werd, hielp Dermovate heel goed. Zo goed dat ik niet begreep dat er nog mensen rond liepen die psoriasis hadden. Daar ben ik dus wel achter gekomen. Na een aantal jaren deed het niets meer. Ik gebruikte het maar af en toe voor wat kleine plekjes. Geen groot gebruikster. Daarna Daivonex (kon ik niet tegen en kreeg uitslag rond mijn mond) en nu heb ik nog een tube Dovobet. Maar die doet ook niets.
Ik ben blij dat ik die lichttherapie e.d. niet gehad heb en dat ik dit mag gaan proberen.
  • fixsweersm
  • fixsweersm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #322 door fixsweersm
fixsweersm antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Ik spreid het over de dag, nml. 2x3 tabletten van 120mg.
Dit zorgt er voor dat ik nagenoeg geen bijwerkingen ervaar.
  • sparriusrnd
  • sparriusrnd's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #333 door sparriusrnd
sparriusrnd antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Hallo
ik zal me zelf even voorstellen; mijn naam is R.N.D.Sparrius,bijna 5 jaar geleden kreeg ik een hersenstam infarct,ik heb erg veel medicijnen geslikt waar onder bloed vedunners welke ik nog slik, spier ontspanners,wand ik heb veel last van spasmes en 2jaar geleden kreeg ik mijn eerste rode plekje,ik dacht die gaat van zelf wel weg, het is ook van zelf gekomen.
Maar het plekje ging weg en er kwamen er twee voor terug,na een tijdje naar de dokter en aan zalf begonnen, met het zelfde ressultaat, een ging er weg en twee kwamen er terug tot mijn allebij onderbenen helemaal vol waren met sporiasses en schilfers,(dit is een beknopt verslag hoor)
ik ben nu bijna 67 jaar en heb nooit uitslag of allergies van geweest of gehad.
ik wist mij geen raad meer ik zag er niet uit,en de dokter in het ziekenhuis zei; maar het komt wel goed! maar het werd steeds erger,tot ik geattendeerd werd op de vereniging PSORINOVO ik heb gelijk een afspraak met dr A.Root gemaakt en ben aan de pillen begonen eerst een per dag, ik merkt niets, toen na een week 2 per dag toen stopde de verergering al, maar er kwam als reactie wel een uitbraak op mijn borst hij werd helemaal rood, toen de derde week 3 pillen per dag en ik begon alwat te merken,ik had geen bij werkingen mijn benen werden minder rood voor het eerst,
de 4 week ging het steeds beter, wel is het zo dat mijn verlamde kant achter blijft ,dat heb ik niet vermeld ,ik ben rechts zijdig verlammd,ik ben nu aan 5 pillen per dag bezig en verdeeld over de hele dag,het gaat goed mijn linker been is duideijk aan het verbeteren en rechts blijft het achter maar verbeterd ook
tot zover met vriedelijke groet

R.N.D.Sparrius
  • fixsweersm
  • fixsweersm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #335 door fixsweersm
fixsweersm antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Ik spreid het over de dag, nml. 2x3 tabletten van 120mg.
Dit zorgt er voor dat ik nagenoeg geen bijwerkingen ervaar.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #347 door To
Sparrius, het valt me op wat een veerkracht en optimisme mensen met psoriasis toch kunnen hebben. U geeft daar ook blijk van. We blijken vechters te zijn. U heeft veel meegemaakt! Wanneer bent u begonnen met Psorinovo? Slikt u pillen van 30 mg of 120 mg? Bij mij verergerde het in het begin ook wat. Ik geniet nog elke dag van mijn gave handen en denk voorlopig nog niet over afbouwen.
  • zjarl
  • zjarl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #350 door zjarl
Mijn dokter, Anneke Root, raadde mij aan
Te beginnen met pillen van 30 mg
Te spreiden.
Iets te eten als je per keer, een of meerdere pillen slikt.

Dat heb ik gedaan.
En raad eens wat ?
Ik heb geen bijverschijnselen !
En... het gaat werken.
Langzaam maar zeker verdwijnt de psori- fucking-asis.

Dus wat ?
Volg dit advies.
Groet, Charley.
Ik slik op dit moment gespreid 360 mg per dag.
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #351 door Jim
Jim antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Dat klinkt me als muziek in de oren Charley, top!!!

GPG/PGP Fingerprint: A306 E7D0 C1B7 A09B 78A3 E8B3 E44F 88EE A502 9544
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #352 door To
Je meent het! Van harte, harte gefeliciteerd. Ongelooflijk dat dit middel niet als eerste geprobeerd wordt. Psorinovo is echt een 'wonder'.
Ik vind dat je al snel resultaat hebt. Fijn Charley.
  • websterj
  • websterj's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #353 door websterj
websterj antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Fijn om te lezen, Charley. Lekker doorgaan zo. Ik ben halverwege de derde week, en dus 3 pillen van 30 mg per dag. Ik ga gestaag door want tenslotte is geduld een "schone" zaak? ;)

groet,
John
  • sparriusrnd
  • sparriusrnd's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #355 door sparriusrnd
sparriusrnd antwoordt op het onderwerp: Re: 2x5 of 1x10? Wat is beter?
Ik ben 6 weken geleden begonnen met de pillen vaN 30 MG en nu zit ik op 7 pillen per dag,dat is geen probleem wand ze slikken erg makkelijk weg en ik heb ook geen bij werkingen maar de sporiasses gaat gestaag weg,mijn rechter been blijft wel achter maar dat komt toch door de slechte bloedsdoorloop,je ziet het ng wel, nu na 6 weken,maar 6 weken geleden zagen mijn benen er uit als een rollade bah,ik ben dankbaar dat ik a.Root heb leren kennen.

hartelijke groet R.N.D.Sparrius
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 7 maanden geleden #356 door To
Tjonge, wat ben ik dan hardleers dat ik pas bij 8x120 mg = 960 mg succes ging ervaren. En dan heb ik volgens mij nog de mildste vorm van psoriasis die er is. Niet op mijn romp, gezicht e.d. Alleen op handen, onderarmen, onderbenen, knie en voeten.
Jullie hebben het vele malen erger. Maar .... ook het plekje op mijn knie is toch minder erg. Niet helemaal weg, maar het gaat wel lukken.
Nog wel wat eelt op een paar plaatsen op mijn voet. Ik ga a.s. maandag om D3 en B12 onderzoek vragen. Toch wel leuk om mijn schone handen te laten zien. Ze zal vast ook verrast zijn. :woohoo:
  • zjarl
  • zjarl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
7 jaren 7 maanden geleden #357 door zjarl
Hoe meer ik slik, hoe meer ik last krijg van jeuk en pijn.
Ik word er gestoord van.
Ik zou wensen dat een dokter, en/of lotgenoot hier wat over zou Kunnen zeggen.
Ieder voorgesteld en uitgeprobeerd middel helpt voor geen meter.
Alleen menthol gel verzacht voor een korte tijd, hoogstens een half uurtje.
Ik ervaar de laatste dagen, ondragelijke jeuk aan mijn voeten.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
7 jaren 7 maanden geleden - 7 jaren 7 maanden geleden #359 door To
Zou die jeuk in dit geval geen teken van vooruitgang zijn?
Dit omdat ik nog niet tegengekomen ben dat jeuk bij Psorinovo hoort.
Dokter Kunst heeft ergens hier op het forum een middeltje tegen jeuk doorgegeven. Kan het niet vinden waar dat precies staat. Ik verdwaal tegenwoordig nogal eens op het forum en de zoekfunctie laat het wel eens afweten.
Jeuk en kunst leverde geen hits op.
Laatst bewerkt: 7 jaren 7 maanden geleden door To.
Moderators: frans