fbpx

Opmerking

Het forum is in alleen-lezen modus.

Inhoud voormalig Psorinovo Forum (01 aug 2018)

Het complete forum van de Vereniging Psorinovo is hier terug te vinden (2011-2018). Er kan hier niet meer op de postings gereageerd worden. Als je toch iets zou willen zeggen, plaats dan een nieuw bericht in het nieuwe psoriasispatientennederland.nl/forumc met een link naar het bericht in dit oude forum.

× Vragen en antwoorden over Psoriasis.

Dit deel van het forum is opengesteld voor bezoekers. U kunt hier vragen stellen aan de andere gebruikers en aan de Leden van de Vereniging Psorinovo.
Het is aangenaam als u uw naam in ieder geval achterlaat, desnoods een mailadres.

Hoeveel Psorinovo gebruikt u?

• To
  • To's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
8 jaren 8 maanden geleden #110 door To
To heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Hoeveel Psorinovo gebruikt u?
Als er al iets over de optimale dosis van Psorinovo op internet te lezen staat is dat 6x120 mg. Elders op het forum heb ik een vraag gesteld en iemand was zo attent te vermelden dat hij/zij 10x120 mg gebruikte en hun zoon 16x120 mg.
Mijn arts wilde niet verder gaan dan 6x120 maar ik vertelde van dat 10 x. Ze heeft dit nagevraagd en nu mag ik ook 10 x120 mg (of het moet natuurlijk eerder helpen, dan hoef ik niet te verhogen).
Forumleden, reageer a.u.b. met hoeveel u mag gebruiken. U kunt er andere leden mee helpen.
Meer
8 jaren 8 maanden geleden #113 door dekkere
dekkere antwoordt op het onderwerp: Re: Hoeveel Psorinovo gebruikt u?
Ik gebruik nu 2 x 2 tabletten. Toen ik 3 x 3 tabletten gebruikt, bleken mijn leucocyten aan de lage kant. Ik had toen wel helemaal geen plekken meer. Helaas heb nu wel weer wat plekken met name op mijn benen. De volgende keer wil aan de dermatoloog vragen of ik de dosering mag verhogen naar 's morgen 2 tabletten s avonds 3 tabletten. Ik hoop dat dit kan wat de leucocyten betreft.
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
8 jaren 8 maanden geleden #114 door To
To antwoordt op het onderwerp: Re: Hoeveel Psorinovo gebruikt u?
Fijn dat u wilde reageren. Dus het is zelfs nog over drie keer per dag te verdelen.
Vanavond hoop ik naar de 1x7 te gaan. Dus bij 9 tabletten begon u resultaat te zien. Wat jammer dat de leukocyten aan de lage kant waren. Dat kan bij mij natuurlijk ook nog gaan gebeuren want het laatste bloedonderzoek was toen ik op 1 of 2x 120 mg stond.
Ik moet nu een maand voordat ik op controle moet komen. Dat is ongeveer over drie weken.
Ik heb ook plekken op mijn benen. Vanmiddag maar de benen even 'blootgesteld' aan het heerlijke zonnetje.
  • schefferm
  • schefferm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #117 door schefferm
schefferm antwoordt op het onderwerp: Re: Hoeveel Psorinovo gebruikt u?
Dag allemaal,
Mijn psoriasis begon na een zware stressperiode en door erfelijke belasting van vaders kant (hij had ook op latere leeftijd een plotselinge uitbraak).
Foto 1 is genomen in september 2006, bedekking naar 30%, ook rug armen en hoofdhuid. Ik heb een paar jaar lang 12 x 125 mg geslikt (4 per maaltijd en dan eerst 2 en later weer twee tijdens een maaltijd). Ik was indertijd wel redelijk zwaar, meer dan 100 kilo. Sinds meer dan een jaar, zeg maar vanaf 2009, ziet de psoriasis eruit als op de tweede foto. Ik ben zelf erg blij met het huidige resultaat. De eerste foto is genomen na een douche, dan zijn de plekken extra rood. Nu is er na een douche geen rode huid meer te zien, alleen een lichte verkleuring. Dat betekent dus ook niet meer zo’n akelig gezicht als ik uit zee kom of naar het zwembad ga!
Ik ben aan het afbouwen en slik maandelijks een pil minder. 8 pillen nu. Benieuwd waar ik uitkom, ik hoop natuurlijk zo laag mogelijk. We zullen wel zien. Daarnaast heb ik geleerd mijn ademhaling rustiger te maken (zie www.ademwijzer.nl ) hetgeen helpt tegen stress en naar ik in een dissertatie las helpt een rustigere adem ook de pyrodruivezuurproduktie te normaliseren.
Succes allemaal!
Bijlagen:
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
8 jaren 8 maanden geleden #118 door To
Hartelijk dank voor uw reactie. Ook van u heb ik weer wat geleerd. Inderdaad zal gewicht natuurlijk ook met het gewicht te maken hebben. Daar heb ik eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan. Bij katten en honden is dat met medicijnen ook zo, maar dat kan hier natuurlijk ook een rol spelen.
Ook ik heb dus op latere leeftijd een uitbraak gekregen. Ook mijn vader had een paar plekjes op zijn benen en ellebogen, maar verder eigenlijk niet.
U heeft het over 125 mg, dat is zeker 120 mg? Tjonge, dat was niet mis 12 x.
Vanavond heb ik voor het eerst 1x7 genomen, maar ik voelde me er niet echt happy bij aan het eind van de avond. Ik was gewoon iets naar. Ik geloof dat ik het ook maar ga verdelen over twee keer daags.
Wat een verschil tussen beide foto's. Dus eigenlijk heeft u er drie jaar over gedaan om het huidige resultaat te bereiken.
Ook over het afbouwen wat geleerd van u. Je kunt inderdaad ook voor een maand kiezen. Misschien is zo langzaam opbouwen ook wel beter?
Nogmaals hartelijk dank.
  • schefferm
  • schefferm's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 8 maanden geleden #119 door schefferm
schefferm antwoordt op het onderwerp: Re: Hoeveel Psorinovo gebruikt u?
Het heeft inderdaad wel een paar jaar geduurd voor er dit resultaat was.
Het opbouwen deed ik langzaamaan met 30 mg per week.
De grote pil is overigens inderdaad 120 mg. 12 pillen (1440 mg) is inderdaad wel heel wat. Een 'gewone dermatoloog' schrijft fumaarzuur bij 750 mg al een beperkt aantal maanden voor wegens mogelijke orgaanschade. Maar ja, in de dermatologie wordt de (duurdere) variant zonder coating (valt dus te vroeg uiteen) en zonder time-release gebruikt (teveel ineens). In gesprekken die ik weleens met dermatologen aanga lijkt de oplossing met psorinovo wel een blinde vlek te zijn (of is er sprake van tunnelvisie?).

De enige bijwerking die ik soms ervaarde was dunne ontlasting/diarree. Vaak was dit het resultaat van inname voor of na de maaltijd. Ik herinner me dat dit met name ging spelen toen de ingenomen hoeveelheden per keer groter werden dan 2 per keer.

Succes,
Marc
  • To
  • Platinum Boarder
  • Platinum Boarder
  • Psorinovo 15-01-2011
Meer
8 jaren 8 maanden geleden #123 door To
Wat een verschil toch in voorschrijven. Ik ben nu gegaan naar 's morgens 3x120 en 's avonds 4x120. Dit gaat goed. Ik zal de volgende keer aan de arts vragen wat nu beter is: verdelen over de dag of juist niet. Zeg dat 1x beter is dan zou ik later: (stel dat ik aan de 10 kom), i.p.v. 2x5 kunnen gaan naar 4/6, 3/7, 2/8, 1/9 en 0/10
Ook ben ik blij met de reacties dat je niet te snel op moet geven.
Mijn hand vind ik echt verbeteren.